tisdag 11 mars 2008

Nattens övningar

.
Inatt spelade jag o Myhre en rebuy-turnering på PokerStars. Vi kom båda till pengarna, vilket inte har hänt sedan Ivar Kreuger sålde tändstickor. Sedan att man hade otur att springa in i A8 när man ställde in med 99 är inte så mycket att göra något åt.

Myhre kom lite längre, men även han stötte till sist på patrull med AQ mot K9. Bra kämpat alla fall.
Inatt spelades också uppvisningsmatchen mellan Pete Sampras och Roger Federer inför ett utsålt Madison Square Garden. Jag såg matchen och det var stor underhållning. Sampras trivdes som fisken i vattnet och bjöd verkligen på sig själv. Kul att se, för den egenskapen var något jag saknade under hans aktiva karriär.

Bland annat så stirrade han länge efter en boll som dömdes ut, för att till sist slänga racketen i backen och gestikulera med armarna.
När det var jämnt i andra sets tiebreak gick han back till Tiger Woods (som satt i publiken längst fram) och sträckte racketen till honom och tyckte att han skulle spela istället. Elin Nordegren satt bredvid och såg sådär härligt nöjd ut som man bara kan göra när man fått en miljardär på kroken. :)

Federer vann till sist med 6-3, 6-7, 7-6, men Sampras var break upp i tredje och servade för matchen vid ställningen 5-4.

Från början såg Federer ut att ta det lugnt för att inte köra över "gubben". Men ju längre matchen led desto mer var han tvungen att ta i. På snabba underlag tror jag Sampras än idag skulle slå de flesta. Hans serve är top notch och hans ständiga nät-attacker är svåra att parera sig mot. Vore super-coolt om han gjorde ett seriöst comeback-försök. Åtminstone under de snabba turneringarna. Tex skulle han garanterat få wild card in i alla slams för ett bra tag framöver.

Godkväll. Imorgon ska jag upp tidigt och besöka min morfar som ligger på sjukuhs efter en hjärtinfarkt och en stroke. Livet är ganska bräckligt när man tänker efter och en vacker dag ligger man där själv. Först ska jag dock gå riktigt lång-black. Kan citera en herre som heter Bert Eckelmann (han äger rättigheterna till F1-cirkusen) som sa:
"Om jag inte får ta med mig mina pengar i graven vägrar jag dö" :)

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anrik sa...

"Om jag inte får ta med mig mina pengar i graven vägrar jag dö"

loooooooooooooool

Anonym sa...

får inte plats i kistan om småpengsburkens innehåll ska med

// Skrammel i kistan