fredag 7 mars 2008

Sundsvall - Uppsala

.
Jag brukar normalt inte satsa pengar på basketmatcher. Idag är undantaget som bekräftar regeln.

Varför undrar ni?

Jo, jag fick ynnesten att sitta bredvid bommen när han spelade poker häromdagen. Maken till medångsmänniska har man sällan skådat. Han förlorar inte en slantsingling, blir aldrig utdragen när han leder och dessutom får han AA ungefär var femtionde hand. Hur ska en sån människa kunna förlora en basketmatch? Det är bara att bomba.

Han är även nästan klar för WSOP i sommar. Det är bara en liten detalj kvar i PokerStars steps-kval. Så grattis kompis!! Kul att du får åka till Vegas på gratisresa. Jag ska garanterat titta på sista stepet så jag i efterhand kan yttra en bevingad kommentar i sammanhanget.

- Ja, jag såg eländet...... :))))))))))))

Imorogn blir det pokerspel i lokalen. Tydligen ska Myhre bjuda på mat, det pratades om någon taco-historia. Sånt ser man fram emot. Det bjuds nämligen på väldigt lite mat häruppe på Hagas höjder.

Däremot tillverkas det te på löpande band, vilket är den enskilt mest positiva händelse jag snubblat över det senaste året. Ni kan ju själva räkna ut ungefär hur enkelt man har det. Punktering ja.

Inga kommentarer: