måndag 10 mars 2008

Trygga Haga?

.

Jag har alltid hävdat hur lugnt och tryggt det är att bo i Haga. Men vad läser man i tidningen. Gula Kiosken har blivit rånad! Jag bor cirka 100 meter därifrån och funderar nu på om man överhuvudtaget vågar gå utanför dörren. Lyckligtvis nog hände detta runt lunch och jag agerar mestadels på nätterna, så min oro kanske inte är befogad trots allt.

I mina tidiga tonår hängde vi mycket runt Gula kiosken, och jag ser med glädje tillbaka på den tiden. Det tjuvröktes, dracks folköl i parken ovanför samt snattades när inte Anna som jobbade där såg på.

Kiosken ägs numer av asiater och jag tror att glansdagarna är långt borta. Därför undrar man vilken typ av idiot som gör ett rån där. Dessutom beväpnad, vilket ger några år på kåken. Man kan undra om det är värt det för en femhundring. Det kan förresten mycket väl vara en pokerspelare. Kan inte tänka mig någon annan samhällstillhörighet som blir lika desperat.

"Skicka hit poletterna kärringjävel. Dom ska in på PokerStars innan 19:15"

4 kommentarer:

Anonym sa...

wsop steps 19.15 på Stars?
skulle kunna vara du som rånat!

Marcus sa...

Det kan det vara.... Rånaren var 170 lång så jag kan ha gått med krökt rygg. :)

Anonym sa...

det var jag som gick på knä

// Jonte bananrygg

Anrik sa...

Ur led är tiden