fredag 7 mars 2008

Squashbuddies

.
För övrigt har jag idag spelat squash för första gången på någon vecka. Formen är god och jag vann matchen med 4-1 i set. Spelet var jämnare än vad siffrorna indikerade men min fina vinnarskalle (samma skalle som tagit mig från hundratusentals kronor ner till .......) avgjorde saken till min favör.

Hoppas jag vinner mina resterande steg-matcher för då avancerar jag till en mycket tuffare grupp. Då får jag chansen att koka ordentligt och knäcka racketet så jag har en bra ursäkt till att köpa ett nytt.

Detta racket ska då inhandlas:

Ja, ni såg rätt. Det är samma fusk-racket som Rille använder och tillika den största anledningen till att han skördat stora framgångar i våra möten.

Eller, det där var inte riktigt sant. Det finns fler bidragande orsaker, tex det skånska dryga flinet samt det ideliga fejk-knytandet av skorna för att hämta andan.

När ska man få se Hasse B och Pripps-Gurra på banan igen? Efter första set hittade inte Hans sin astma-spray och konstaterade då att "han kan ha snott den". Det är humor, det är humor.

Hejja...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag ringer och utmanar honom nu.