fredag 7 mars 2008

Roddick vs Djokovic

.
Som ni vet gillar jag Roddicks stil och jag ger inte mycket för argumenten hans kritiker framför. Att han bara kan serva, att han aldrig kan slå bra spelare etc etc.

Startoddset idag var 3,55, vilket i mina glasögonprydda ögon är totalt felsatt. Det borde vara 40-60 till Djokovics fördel cirka. Mitt hjärta såg det dock som en slantsingling.

Första set var extremt jämnt och gick till tiebreak. Djokovic var närmare att bryta Roddicks serve än tvärtom, han hade bla 2 breakbollar ganska tidigt.

I tiebreaket tog Roddick ett mini-break direkt, men tappade en boll i sin egen serve till 2-1. Djokovic tappade direkt en poäng och ställningen var 3-2 och Roddicks serve, vilka han förvaltade fram till 5-2. Djokovic höll nu till 5-4 och Roddick kunde serva ut setet. Serve-ess till 6-4 var mycket skönt att se. Tyvärr tappade han nästa boll till 6-5.

Innan matchen hade jag bestämt att inte ta hem någon vinst vid ett eventuellt tie-break. Sändningen har 10 sekunders fördröjning och man står helt enkelt chanslös mot marknaden i ett sånt läge. Fick dock ett infall och valde "close out market" i mitt nya tradingprogram.

Vid "close out market" kan man välja hur vinsten ska disponeras. Första gången jag använde programmet stod den mätaren på 50/50, vilket fördelar vinsten lika mellan spelarna. Trodde att så var fallet nu oxå. Ack så jag bedrog mig, jag hade varit o fingrat på mätaren i utbildningssyfte. Detta slog mig direkt efter jag tryckt på knappen, men det var fortfarande 50/50 på vilken spelare pengarna skulle fördelas på. Så mitt finna pre-match spel till 3.55 såldes till usla 2,6. I synnerhet eftersom Roddick bröt Djokovics serve till setvinst, och mitt spel placerades precis när marknaden börja röra sig. Självklart placerades vinsten på Djokovic, och man kan konstatera att man har dubbel otur.

Det var däremot inte hela världen eftersom jag har ett fint vinnarspel på Roddick liggande. I andra tänkkte jag spela Djokovics servegame och sälja om han håller, för att gradvis öka mitt snittodds till samma insats. Detta fungerade ända till 3-4 då han tappade sin serve. Roddick gjorde ingen besviken utan servade ut matchen enkelt.

Sammanfattningsvis kan man säga att det var en stor insats av amerikanen och min grundtro på honom visade sig vara befogad. Han ser så avslappnad ut på banan samt låter så harmonisk i seger-intervjuerna. Morgondagens final mot Lopez borde bli rena picknicken. Tänker dock gardera mig lite så jag alla fall inte går back om spanjacken går på vatten.

Är lite bitter att jag inte höll mitt löfte att inte ta hem något innan första set var klart. Det hade gett mig grönare ängar och jag hade haft många fler dollar att förvalta inför 2:a set.

Inga kommentarer: