torsdag 13 mars 2008

Trasselsudd

.
Man är en sån otrolig fåntratt!

Min syster är här på besök, och eftersom hon är en vanlig människa ligger hon och sover i vardagsrummet nu. En liten bit ifrån henne ligger hennes hund. I ett annat rum, sovrummet, befinner jag mig. Min hunger är något utöver det vanliga och det finns mat i kylen som jag är mycket intresserad av att komma åt. Specifikt är jag ute efter en bit falukorv samt oboy och brago-kex. Alla delar i kostcirkeln representerad.

Problemet är hunden. För någon timme sedan skällde den ett par gånger, utan att jag ens rörde mig ur fläcken. Ni kan ju ana vilket liv det kommer att bli när jag öppnar dörren och smyger bort mot köket för att göra en krickelinare (dagobertare). Det kan bli skall och andra otrevligheter. Just nu sitter jag i ett fantastiskt klaver som jag inte vet hur jag ska ta mig ur. Det kan bli att jag svälter ihjäl av rädsla för jyckens reaktion.

En kommentar jag osökt börjar tänka på är "Unleash hell", vilken uttalas i början av filmen "Gladiator".

Hade man varit professionell och förberedd vore mat och dryck inburen innan insomning och mörkläggning. Ajaj, dessutom skulle jag behöva gå på muggen.



5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha :)

Anonym sa...

Du har verkligen för mycket tid ledig. Skaffa dig ett jobb brilla... på allvar... skaffa dig ett jobb.

Och det räknas inte att knabbas med Hasse om att slippa kränga skor för 9.90. Det är inte att jobba.

Anonym sa...

Skaffa inget jobb. Jag tycker du och jag ska representera försäkringskassedemoner och försörja oss på spel. Jag skrapar triss och du tittar tennis.

Marcus sa...

Oroa dig inte, jag ska inte skaffa något jobb. Däremot kan jag upplysa dig om att du måste vara en hygglig (läs bäst i vintergatan) trisslotts-skrapare för att bära upp mitt tennisspel.

Anonym sa...

Jag har en jävulsk skraparm, oroa dig inte för det. Vi kommer att leva gott.