onsdag 19 mars 2008

Välkommen till Gävle

.
Nyligen skrev jag att Gävle-resan skulle bli intressant så tillvida att denna stad kanske inte är lika motriggad. Jag kunde inte ha mer fel och nu när jag tänker efter är det precis så jag kommer ihåg Gävlebocksstadseländet. Det är som med lumpen. I efterhand kommer man bara ihåg dom bra sakerna.

Tennisen gick katastrofalt inatt. Yohzny mot Hewitt. Jag ökade hela tiden på Youhzny och såhär i efterhnad var det ett dåligt drag i och med att han praktiskt taget missade alla slag hela matchen. Därtiill satte han inte en förstaserve. Förlusten blev förödande dyr.

Satte sedan en nästan lika ansenlig summa på Karlovic mot Murray. Karlovic har inget spel alls utan förlitar sig helt på serven. I korta drag var matchen så här. Karlovic tar break i första, tappar sent i setet och förlorar i tiebreak. I andra set samma sak, förutom att han vinnar tie-breaket. Tredje set tappar han serven direkt, bryter tillbaka vid 3-4, för att slutligen tappa serven direkt efteråt. Murray slog 3 passerslag där bollen var bakom honom och han använde en skopliknande teknik som kanske sitter 1 gång på 100.

DOM GODA NYHETERNA

Jag spelade biljard med min kompis Jesse Brodin. En legend i biljardkretsar mest tack vare att han är mr 100%. Med detta menar jag att han inte ställer upp såvida han inte känner sig 100% klar på att vinna i förväg. Han är en tuff förhandlare, luddskallen. Men idag gick han bet. Sundsvalls finest vann 150 kr efter stort spel. Sara på hallen bidrog till viss del genom sporadiska ondningar på Jesse. Synd bara att lyset gick på 210 kr.

Vad många dock inte förstår är att Jesse-kronor har en mycket högre växelkurs än någon annan valuta på jorden. Så dom 150 jag vann är i mina ögon en smärre förmögenhet. Synd bara att inte affärsidkare och krogägare ser likadant på saken.

Senare idag ska jag spela squash mot Rille och hans fusk-racket. Det ska bli mycket intressant och jag hoppas på vinst även där. Det kommer inte att vara någon penga-insats men det är mycket prestige i matchen ändå. Han har redan gett mig dåliga odds inför matchen genom att plantera ut gammal räk-ost i kylen. Den högg jag som en kobra på inatt och effekten av den fadäsen lär nog visa sig inom kort.

6 kommentarer:

Myhre sa...

TOM JORDACHE

Anonym sa...

Jasså Gävle va inte heller nöten, vart i helvete finns dessa nötter?

Anonym sa...

Ja man har snart letat i varenda vrå och inte hittat några nötter. Kanske man måste till en annan planet eller nåt?

Anonym sa...

ahah, den där rille. sicket illdåd, räkost är en riktig magnet, han vet hur han ska göra för att få en ur balans. mig lockar han alltid med härsken prinskorv och svagdricka.

Anonym sa...

jasså han har svagdricka till bjudes, då är det ju bara att ta med sig jäst och koka ihop lite luripompa till festen ;)

/Stoffe

Anonym sa...

verkar som gurk hittat flaskan inte en blogg så långt ögat når

/ tysken