tisdag 15 april 2008

3-2 till dom goda

.
Matchen blev sjukt jämn och kvalificerar sig till min roligaste squash-match hittills. Han jag spelade mot är supersnabb vilket gör att jag inte kan döda bollarna fort. Denna taktik använder jag för att slippa långa bolldueller eftersom det tar för mycket på min relativt dåliga kondition.

Idag fallerade den planen och jag var tvungen att grinda mig fram till en 3-2 seger. Stort av mig. Skönt att kunna överraska sig själv emellanåt. Lustigt nog var jag så trött på slutet att jag inte tror jag orkat spelat 2 bollar till. Hursomhelst kan jag nu använda favorituttrycket "Det är hemskt att spela mot mig". Bommen brukar oxå använda den frasen och den är skön eftersom den är sådär lagom arrogant, men ändå med glimten i ögat.

Hedersgurra höll mitt löfte och kom dit med en kamera och började plåta mig strax efter matchen avslutats. Kan tänka mig att jag ser sliten ut på bilderna samt att det blir en skön revansch för HG att publicera dom. Jag la ju in hans badkarsvideo på min blogg nyligen.

Nu ska det ses på nya sänsongen av I Bet You, en gamblingshow där Phil Laak och Antonia Esfandiari går runt och slår vad med varandra. Stor underhållning. Åtminstone var säsong ett högst underhållande.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stora grattis! Du höll han tydligen på sträckbänken ;-)

/Pal

Anonym sa...

Tack tack... Ja ibland är det hemskt att spela mot mig :)

Anonym sa...

Ja, särskilt om man heter Jens.. :-D

/Pal