tisdag 1 april 2008

Om en månad kan man lura folk till månen

.
Gårdagen var en sån där härlig vårdag man bara läser om i sagorna.

Först och främst mådde jag lite dåligt efter söndagens oplanerade fest. Espan har gått i konkurs och dom hedrade detta med att köra en sista söndag. Det var mycket folk där och dom serverade drinkar långt efter 2. Men vad spelar det för roll när det är sista kvällen liksom.

Skulle åka och äta hamburgare dagen efter och gick ut till min bil. Verkade vara något fel på batteriet i nyckeln eftersom det inte händer något när jag trycker på knapparna. Ser då att det inte ens blinkar om larmet, vilket betyder att det är bilbatteriet som är urladdat. Mycket riktigt, jag hade glömt innerlampan i taket på. Tror jag ringde 10 st potentiella vänner som kunde komma förbi med en fungerande bil. Icke, dom flesta svarade inte och resten hade inte tid.

Vid det här laget var jag rätt irriterad och på ren trots satt jag i bilen i 90 minuter och frös. Blev sedan skonad av Bommen och Hasse på samma gång.

Som om problemen nu var lösta. Kommer ihåg hur det var sist. Radion låser sig automatiskt och man måste ha en kod för att starta den. Den här koden var jag tvungen att skaffa via Berners sist, och dom i sin tur var tvungen att ta hem den från Audis tyska databas. Hittar inte koden nu, och antagligen måste jag ut med bilen på Berners för att skaffa fram den. ÅNGA!!

Såg även litegrann på Giffarna igår. Det är helt otroligt vilket dåligt spel dom upprätthåller. Det är alltså inte en enda passning som går rätt. Inte ens dom inom laget när motståndarna är på andra sidan plan. Ska det vara meningen att folk tjänar 50.000 i månaden för att inte slå en pass rätt? Det känns som om det bara skulle gå marginellt sämre om dom stoppade in mig elvan. Antingen har GIF tränat på fel sätt sedan förra säsongen eller så är fotboll ett sånt otroligt svårt spel att det inte är säkert man kan slå en pass rätt trots att man spelar i ett av Sveriges bästa lag. Ska titta lite på nästa match innan jag bestämmer mig för huruvida jag nånsin igen vill se en allsvensk match.

Idag är det 1 mars och det innebär att idag är första dagen på en intensiv pokermånad. Otroligt nog har jag blivit sugen att spela, så efter frukost ska dom gamla pokerborden kopplas upp igen. Undrar om det var precis som sist eller om spelet förändrats de få veckor man varit borta.

Återkommer med rapporter om hur det går och om vilka saker jag slagit sönder i frustration.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag blir förvirrad. du skriver 1a mars i bloggen, men högst upp i inlägget står de 1a april. va e de som gäller?

- Calle