måndag 14 april 2008

Frukost-poker

.
Jag begriper inte vad jag gjort för ont. Ingen på hela Ipoker kan få kallare kort än mig.

Igår hade jag över 1200 händer utan att träffa ett set.

Dagens sittning fram till lunch var inget undantag.

850 händer.

- Träffade 1 set med KK. 3 hjärter på flop o fjärde hjärter på turn så jag checkade bakom. River blank o han pottar. Bara att folda.

- Ingen flush där jag använde båda hålkorten. Gick plus på flushar, men det var för jag var all-in med AA innan flop o det slutade med 4 kortsflush på brädan.

- 1 kåk... Fast med 66 o det floppade QQQ. Flera med o PreFlop-raisaren continue-betade så jag foldade där oxå.

- 1 fyrtal. Raisade med 77. Flop J77 o han foldar mot mitt c-bet.

I övrigt gjorde sajtens tightaste aktör världens spel mot mig. Jag openraisar från knappen med AA. Han slår om från SB. Jag synar bara. Flop QT3. Han checkar. Jag betar lite mindre än pott o han checkraisar mig all-in. Inte mycket att göra, har han QQ eller TT så grattis. AK hade han ja. Turn K och river J för split. Antar att jag ska vara glad över utfallet. Det hade ju kunnat komma en J på turnen så jag förlorat hela potten.

Det mest irriterande var att jag låg ett halvt inköp upp 2 händer innan jag skulle ta ett break. Först får jag AK och re-raisar PreFlop. Flop AQ3 2 klöver. Bet och han syn. Turn J (mkt dåligt kort). Jag check han betar svagt o jag synar. River tredje klöver o han betar lite mindre än halv pott. Jag foldar.

Sista handen får jag AA. Jag raisar UTG o får syn av knappen. Flop Q93. Bet och syn. Turn K. Jag check o han betar pott. Jag vet att han har nöten eller som sämst KQ, men eftersom jag var på kokning sedan föregående hand plus att jag bara hade lite mer än halvt inköp innan potten så blev det in med poletterna. JT hade han för nöten. Illa spelat av mig. Men är man förbannad så är man.

Sedan blev det sitting out och en välriktat spark på en av innerdörrarna. Om någon granne kommer och klagar på att det small i trappen har jag redan planerat att skylla på korsdrag.

Enda trösten är ett citat jag läst i en bok.
"Poker är inte ute efter att knäcka dig. Inte mer än lyckohjulet på marknaden. Det är bara en serie kortsiktiga statistiska fluktuationer"

Det som är skönt är att jag trots allt elände inte backar mycket. Idag back lite mindre än ett halvt inköp. Jag känner att mitt spel är starkt just nu och det är helt enkelt svårt att få av mig poletterna. Om jag bara kunde få en riktig kjellbom-dag tror jag att jag skulle förstöra spelet totalt.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

1 kommentar:

Andreas sa...

Nu pratar du tekniskt mumbojumbo som konsumenten inte forstar!