måndag 28 april 2008

Längskidåkning och höghöjdsträning

...
Ännu en helg läggs till arkivet.

Fredagen ägnades åt pokerspel ilag med Bommen. Vi fick åka till tredje part pga krånglande internet. Jag tror jag spelade min sämsta poker i karriären. Jocke kan vara vittne. Jag vet varför också. Jag och Jonas bestämde oss för att åka till vemdalen på lördag, och som vanligt är det svårt att fokusera på nuet när man har något roligt på g.

Backade ett halvt inköp på cirka 1500 händer och får anse mig vara nöjd med det resultatet. Även om jag i vanlig ordning blev lurad på ett par inköp i sklansky dollars.

Tänkte ta upp 2 potter så kommer ni förstå vilket typ av spel jag ägnade mig åt.

Pott 1.
Jag har just blivit check-raisad av en loose/passiv spelare och foldar topp-par på turn. Handen efter får jag AKs UTG och mest på skoj ställer jag in rätt ut. Alla foldar fram till BB (samma kille) som steker, skriver "lol" och synar med AA......

Pott 2.
Jag har 33 (röda) och openraisar från knappen. BB slår om och även fast han är en tight regular tar jag synen. Detta är redan nu ett dåligt spel från min sida. Flop 752 alla spader. Som vanligt säger jag "ja nu ska poletterna in alla fall". Bommen håller med, precis som man alltid gör när ett idioti-spel föreslås. Döm om hans förvåning när jag raisade all-in. "Vad gör du" utbrister han. Jag förklarar att att jag sa ju att pengarna skulle in.

Var inte på ånga eller nåt. Utan bara på lattjo-humör och lekte poker. Tror jag inspirerade bommen till att spela mongo-dåligt oxå för jag hörde honom muttra något om att "det här är ditt fel". Haha

-------------------------------------------------------------------------------------------------

På lördag morgon åkte jag, Jonas och Liam till Vemdalen. Vi bodde hemma hos en vän till Jonas och det var gångavstånd till hotellet.

Efter vinlunch blev det promenad ner till after skin och på vägen blev det ett par småflaskor Jäger. Afterskin var smockad och det var ett fantastiskt hålligång. Det firades med inhandling av nya småflaskor. Xanté, Minttu och Minttu black. Vissa i sällskapet hade stor föreställning med stöld av svart peruk samt förflyttning av parasoll-tjejerna till vår del av verandan.

After ski är antagligen det bästa med en kväll i fjällen. Alla är uppspelta och man känner sig många gånger odödlig. Det skrålas, dansas och dricks. Samt efteråt kan man ta en eftermiddags-lur innan man gör sig redo för resten av kvällen. Om man nu tar sig någonstans. Den största after-ski kungen av dom alla, Montell, borde ha varit med. Han brukar sällan dricka mindre än vad som ingår i en vanlig skidåkar-lunch. En sån består av gulasch-soppa och 10.000 drinkar och uppfanns på café olympia en nyårsdag på 2000-talet.

Sedan blev det förfest i en annan stuga innan vi slutligen åkte till hotellet. Det bjöds bland annat på eldning av hårspray samt att somliga i sällskapet gick in via scenen. Till vaktens förklaring om att "här kan du inte komma in utan passerkort" förklarades det att han suttit i Sannex buss och druckit hela dagen, följt av en snabb fråga angående om dom börjat spela. Det hade dom och då blev svaret "ja då måste jag skynda mig". När vi ändå är inne på entré så tog dom 250 i avgift per person. Tyckte det var mycket märkligt för jag försod inte vad det var man betalade för. Det är inte så att jag är snål eller nåt, men ibland ska det helt enkelt klagas. Vilket jag gjorde ljudligt enligt resten av sällskapet.

Fick direkt en Fernet och hittade en bra form. Så bra att jag knappt drack något mer på hela kvällen. Istället gick jag omkring och försökte vänta ut tidigare nämnda shot. Visste att den skulle lägga sig och att det bara var en tidsfråga. Det var det oxå, klockan 03:30 hände det tyvärr.

Precis som den gången vi firade nyår där så gick jag vilse på vägen hem, och var tvungen att vända tillbaka mot hotellet i jakt på kartläsare. Hittade det i form av Jonas, Lovisa och Lise. Om möjligt ännu mer vilsna än mig. Vi tog genvägen över skogen och var därför hemma på lite mindre än en timme. Det var ju trots allt 400 meter hem. Som belöning blev mina skor helt nersmutsade med lera.

Dagen har spenderats i en fullpackad bil och jag fick den stora äran att vara chaufför. Det var en trevlig resa med många goda skratt och jag har upptäckt att vissa tjejer är precis lika sjuka i huvudet som man själv är. Trodde det var en kill-grej men dagens (och gårdagens) eskapader motbevisade den tesen.

Kvällen har jag spenderat hos Hedersgurra. Vet inte vad han råkat ut för men han ringde och frågade om han fick bjuda på mat. Det blev någon hemlagad pasta med korv och söt soja-sås. Det smakade bra trots att den svåra chocken över hans matlagning gjorde att jag inte kunde uppskatta aromen till fullo. Har tagit en bild på honom och såhär såg kocken själv ut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har en liten recap från kvällen på bloggen, tror 33 handen är med via kommentarer hehe

Anonym sa...

har hört rykten om att du inte rökte en cig på hela kvällen på krogen... Undra varför ?? Nyttig eller rädd att inte komma in något mer??? Sen de 3 somningarna vid pianosnubben nämns inte heller GRRRR ut med sanningen partyanimal

// Bikiniafterski

Marcus sa...

Att jag inte rökte något på kvällen berodde på att jag var i trubbel med rättvisan. Åtminstone skulle jag bli det om dom såg mina falska ögon.

Jag är för rutinerad för att låta sådant hända (se tidigare inlägg om hur det kan gå när man kliver ut och tar luft).

Ja pianot var sjukt. Fatta vad dåligt han måste ha spelat eftersom jag nickade till 3 gånger. Det var inget örongodis direkt.

Anonym sa...

Ah, den berömda ketjap manis. Han säger att han är världsberömd för den maten. Det finns på flaska på ica ocså, men han gör den bra.

Marcus sa...

Just den ja.... Idag bjöd han på mat igen, stuvade makaroner med falukorv. Tänkte jag skulle hjälpa till lite så jag tog fram en kniv och skulle börja skiva korven.

Då skrek han som om han drabbats av kallbrand. Han var orolig att jag skulle skära för tjocka skivor endast.

Haha......