torsdag 10 april 2008

Perkkele, det där finska ordet som är talande för en helt vanlig torsdag!

.
Vilken dag. Ni vet en sån där dag när högre makter tag-teamar för att ställa till bekymmer för en. Först och främst har pokern gått åt pipan. Hela 3 inköp back på mindre än 1000 händer.

Praktiskt taget alla potter gick fel väg, förutom en hand där jag från CO raisade med AA. Syn från knappen av en supersolid spelare. Flop QT8 2 klöver. Jag checkar för pot-kontroll eftersom den floppen träffar hans range mitt i prick. Han betar pott, jag synar. Turn A. Nu finns det ingen återvändo och jag check-raisar honom all-in för ett inköp. Han hade QTs.

På kort tid förlorade jag två inköpspotter med turnad stege. I den första kompletterar jag SB med AT i multilimpade pott. Flop KQ3, alla check.Turn J, jag leder ut 3/4 pott, fold fram till knappen som mini-raisar. Jag re-raisar honom cirka 4 ggr då brädan innehöll dubbla flushdrag. Egentligen borde jag väl ställt all-in men det kan man ju heller inte göra. River J plus att ett av flushdragen kommer. Här spelade jag fel och betade hårt, blev omslagen. Pott-commited och han visar KK. Bra spel. Iof sig inte så bra spelat av mig heller, men ändå.

I den andrar openraisar CO, jag synar från knappen med KQs. Flop AJ3 regnbåge. Han check, jag check. Turn T, han bet 3/4 pott, jag slår om 3,5 gånger. River A. Här trodde jag att han hade ett bra ess, Eftersom han återigen checkar placerar jag honom på AK eller AQ. Jag betar hårt, blir omslagen det sista och han har AJ.

Kanske hade jag kunnat komma ifrån den första handen billigare. Den andra tycker jag inte det är mycket att göra åt. Dessutom var den andra mot en okänd spelare som jag inte hade några reads på.

Fullbordar med att re-raisa med AKs från knappen, får syn. Flop 865 regnbåge. Han check, jag betar 3/4 och han ställer. Han var short så jag fick ungefär 3 mot 1 av potten och för det priset foldar jag inte mot en random donk. Han vecklar fram T7s så jag drog dött efter att ha bräkt fram en nia på turnen. Han är 52% mot mina 48% efter flop, men jag var redan inne med mycket så nh gg wp!!!

Utöver poker-fiaskot har jag haft massa ärenden idag. Innan jag kunde uträtta dessa var jag tvungen att skotta fram bilen som var totalt igensnöad. Det är ju bara 10 april så det är ju fullt logiskt. Global warming my ass!

Hämtade min styvmor på tågstationen och var således tvungen att avbryta tidigare nämnda poker-sittning.

Som grädde på moset kajkade PokerTracker ihop fullkomligt. CarlosPoker har gjort en uppdatering vilket har fuckat upp hand history-filerna. Fick krångla i över en timme med inlägg på forum tills jag till slut hittade en patch som fungerade. Stor eloge till Pat, han som utvecklar PokerTracker, som verkar jobba dygnet runt med nya uppdateringar så fort någon sajt gör ändringar. Iof sig tjänar han nog plenty på program-licenserna så hans timlön är nog ingenting att ligga på latsidan över.

Nu ska jag äta snabbt och sedan iväg och spela serie-match på squashen. Förhoppningsvis vinner vi i stor stil, för det skulle isåfall vara dagens första medgång.

Nej förresten. Jag har visst haft en medgång idag. Blixten slog inte ner i mig när jag klev ur bilen utanför CityGross. Det gäller att komma ihåg dom där småsakerna. Bara att få vara vid liv är en fröjd :)

Hallon!

1 kommentar:

Andreas sa...

Hahahahaha mycket roligt. Glom inte bort att kopa en ok digital kamera sa att du kan ladda upp alla roliga bilder. Kolla in denna blogen: http://pierrewikberg.blogspot.com/ Detta ar en annan polare till mig som skriver en grym blog och pumpar ut grymma snowboard rullar.