onsdag 23 april 2008

Tragge-di, tragge-da, life goes on, BRA!!!!!!

.
Oj vilken hemsk dag.

Tog ett pokerpass mellan 16 och 18:30 och backade dryga 6 inköp. Spelade alldeles för aggro och pressade mina marginaler alldeles för hårt. Re-raisade många potter ur position med AJ o AQ och liknande. Dvs så som jag bestämt att jag inte längre ska spela. Naturligtvis raisar jag ibland med sådana händer, men inte mot trixiga spelare regelbundet. Detta även om dom steal-raisar från knappen. Man kommer i många svåra situationer och det är inget som historiskt sett varit lyckat för mig. En anledning tror jag är att jag är för dålig på att värdebeta mot spelare som jag vet kan göra spel mot mig.

Kunde inte fortsätta spela efter 18:30 eftersom det var årsmöte i bostadsrättsföreningen. Hade bestämt att gå eftersom jag missat detta årliga spektakel 3 år i rad. Min inställning var ungefär att jag inte kunde bry mig mindre om det så röstades fram att det skulle göras potatisåker av gräsmattan utanför.

Alla fall kom jag dit och satt av tiden. Det var inte särskilt roligt. Ointressanta punkter och mestadels gamla människor. Det negativa uppvägdes av den helt fenomenala smårgårdstårtan som dukades fram efter mötet. Tog 2 bitar, och om det inte vore för den sociala oacceptabelheten hade jag ätit många bitar till.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Tillbaka till grinden med positiv inställning. Tänk smårgåstårta och få för helvete inte in pengarna i ännu fler usla lägen.

Det började bra. Har gjort cliffnotes i kronologisk ordning och följande inträffar:

- J9s, får flush på turn, hamnar all in för nästan ett inköp mot topp 2 par. Kåk på river o grattis
- AA mot TT för fjärdedels inköp. T på river och grattis.

- 75s (klöver) mot 77
Jag openraisar preflop, blir re-raisad av SB som är en hygglig regular. På grund av tidigare händer är jag inte i kondition att folda :).
Flop: J65 (2hjärter)
Fi betar ut ganska svagt och jag floatar med avsikten att skyffla in om han checkar turn samt att folda om han skjuter igen
Turn: 3 (ruter)
Han checkar, vilket även jag gör. Avvek från planen men plockade upp en hålpipa oxå som jag inte ville bli check-raisad från.
River 7:
Inga flushdrag kom in och han checkar igen.
Jag betar nästan pott och han steksynar efter nästan hela timern gått ut. Han har 77 och rivrade setet.

Efter potten skrev han i chaten och undrade hur jag kunde beta, med tanke på att det var fyrstege på bordet. Jag svarade att det var ett misstag från min sida, men ABSOLUT INTE av den anledningen han nämnde. Däremot av anledningen att alla händer som han skulle syna med hade han även betat turn med. Möjligen skulle jag kunna få ett crying call av ett pocket par under knektar, typ TT, 99, 88. Därför kunde jag lika gärna checka bakom på rivern nu när jag valde att spela passivt på turn. Såna här tankegångar är väldigt viktiga och många gånger rätt logiska om man tänker igenom situationerna. Den här gången insåg jag det inte förrän jag redan tryckt av. Men men, man lär så länge man lever.

- KK mot AJo. Jag openraisar från knappen, han slår om från SB, jag re-re-raisar och han ställer in lite mer än ett inköp. 29% vinstchans och jag citerar Tord från pokerklubben i Gävle back in the days. "Jag vet inte hur många ess jag har". Det var både ess och knekt på flop och ytterligare ett ess på river.

- KQs mot 55. Jag openraisar och får syn av SB (solid spelare).
Flop Q75 och han check-raisar mig minimum. Eftersom jag även har backdörrs-flushdrag synar jag (skulle jag säkert gjort ändå).
Turn 2s och jag har nu flushdrag till mitt topp-par. Han betar 3/4 pott och jag synar.
River Q och nu betar han halv pott.
Kände i hela kroppen att han hade set och skrev till o med i chaten "I wish I could fold".
Skönt att man följer sina instinkter. NOT!!!!

Efter denn trubbelsamma inledning blev det en långsittning och långsamt vände jag tillbaka och slutade nyss dagen på 4 inköp back efter 4500 spelade händer.

Kollade ett program som räknar EV när pengarna gått in och där kan man se ungefär om man hade tur eller otur i all-in situationer. Idag swingade det på cirka 5 inköp. Så om jag haft normaltur hade jag plussat 1 inköp. Men så var inte fallet. Det är bara att ta nya tag imorgon och hoppas att jag kan få en riktig Kj****bom-dag. Vill inte skrivet ut hela det kvissleby-iska efternamnet eftersom jag vet att han själv var i trångmål med motståndarna idag.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Strappa skrev på msn och berättade om första dagen av Poker-SM i Tallinn. Han kom på 17:e plats i omahan, vilket är mycket bra även om det bara var 8 priser.

Heders-Gurra åkte ut strax innan det, och nu citerar jag Strappa:
"Han hade pimplat vin hela dagen och mot slutet av turneringen såg han ut som ett spöke i ansiktet". Hörde talas om att han och dårarna från stockholm ställde till med en jättefylla redan tidigt på dagen. Ingen högoddsare kanske. Som ett spöke i ansiktet ja. Då har man druckit ordentligt.

Hoppas på större framgångar för grabbarna i main event som startar imorgon. Som så många gånger tidigare är det flaskan emot, och det är en motståndare man aldrig ska underskatta. Lill-strimma, Hasse Bengtsson, George Best. Ja listan kan göras lång.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Den senaste veckan har kantats av extrem smärta i rygg, axlar och nacke. Har räknat ut att det är en kombination av många timmar framför datorn samt alltför intensivt squash-spelande.

I måndags tänkte jag boka massage för att råda bukt på detta bekymmer. Såklart var det inte möjligt eftersom vanliga människor jobbar med andra tidspreferenser än mig själv. Om jag vill ha massage vill jag kunna ringa ett samtal där jag säger:

- Hej, jag skulle vilja boka en massage-tid.
- Vad trevligt, kan du komma om 5 minuter.
- Inga problem, jag står redan utanför.

Fast så blir det ju aldrig. Utan snarare

- Hej, jag skulle vilja boka en massage-tid så snart som möjligt
- SEPTEMBER, kan du komma då.
- Mmm, såvida inte spriten, smärtan och förtida åldrande redan tagit knäcken på mig innan.

Lyckades krångla fram en tid imorgon kl 13 alla fall. Förhoppningsvis blir det en bra massör. Sist jag gick på massage blev jag nästan ihjälbankad. Hon hade någon teori att om man tar i riktigt hårt krävs det inte så många behandlingar, vilket resulterar i en billigare rehabilitering.

Med jämna mellanrum brukar jag gå till en naprapat, och om inte morgondagens (dagens ser jag nu, klock-skrället är 4) massage hjälper blir det till att ta några naprapat-svängar. Att boka en sån tid är ytterst besvärligt, och om ni byter ut "SEPTEMBER" mot "SEPTEMBER NÄSTA ÅR" så har ni ungefär en estimering av hur det kommer att låta.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Gissa låten i titeln om ni kan. Vissa ord är utbytta mot mina egna favoritklagoljud. Första som gissar rätt har 5% i min besiktningsräkning i Juni!

Godkväll!

Inga kommentarer: