söndag 6 april 2008

Trasig söndag!

.
Precis som många andra dagar är det hemskt att vara mig idag. Blev en riktig präkt-fylla igår.

Åkte ner på stan tidigt och drack lite öl på Vinnarhålet där jag tittade på när Bommen eldade på trav. Han tjatade även in mig så jag eldade 259 kronor på dagens dubbel. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Trav är en homofil-sport som skulle förbjudas enligt lag.

Sen blev det förfest hemma hos Jocke. Han är en riktig luva Bommen. Läste att han skrev om fylle-omahan i sin blogg. Han borde ha nollat kontot men istället lyckades han plussa 2.3k. Även jag var inblandad ett tag. Kom undan med hedern i behåll men såhär i efterhand hade det kunnat sluta i misär.

Var rätt onykter när vi kom till Oscar. Mestadels för att det blev svepning av 2 stora whiskeys strax innan vi lättade ankar. Jag planerade att ta det lite lugnt eftersom jag insåg att jag var mycket nära att gå över gränsen vad det gäller alkohol. Bra plan. Direkt kom det in 2 stora shots plus en drink. Efter detta var jag helt goodbye och jag kommer inte riktigt ihåg kvällen detaljerat.

Hursomhelst fick jag ett sms idag där det bland annat stod: "Tänk att man fick se dig dansa till slut". Ni kan ju själva räkna ut hur tankad jag antagligen var.

Vid 2-rycket hände det stora. Nämligen att jag blev utslängd. Eller snarare inte insläppt tror jag. Vet att jag gick ut för att ta en nypa frisk luft. Mitt nästa minne är att vakten går till garderoben och hämtar min jacka. Vanligen sker detta när man blir ombedd att lämna lokalen. Dessutom stod Totte och Mats från squash-hallen och skrattade åt mig.

Förjävla fult att göra så mot mig när jag tog ett mycket moget beslut och gick ut för att få lite luft. Sånt borde premieras och inte bestraffas. Krogvakter är inte mina bästa vänner. Det blir alltid trubbel. Det beror på att jag alltid ser ut att vara fullare än vad jag är. Många gånger har jag haft jätteproblem att komma in på krogen även fast andra personer i sällskapet är mycket mer tankade. Därför är Halloween min favvo-utgångsdag. Med en Alf-mask i ansiktet blir det mycket krångligare för vakterna att genomskåda mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa har det bra...

//GURRRR

Anonym sa...

Du gör mig stolt Marcus! Du visar prov på rätt inställning och en obotlig törst. Förlåt för att jag hetsade igång shots-tävlingen som senare hamnade under ledning av Bommen som senare troligtvis gick samma öde som dig tillmötes... det stora "hej då" - ödet!! /F af bakdrucken