torsdag 24 april 2008

Squash samt poletter tillbaka

.
Hallon!

Gårdagen var en mycket intressant dag.

Var hos bommen och blev bjuden på middag. Emma gjorde taco-gratäng som var exkvisit. Sedan kollade vi in basket-semin mellan Solna och Plannja. Solna vann trots att Plannja hade otaliga chanser att vända tillbaka. Det blir alltså Solna som får den stora äran att knipa silvret i årets basketliga. Finalspelet börjar på tisdag och bommen är så nervös och uppspelt att han "omöjligen sover mer än 30 minuter i stöten". Hehe....

----------------------------------------------------------------------------------------

Kl 21 ringde en kille från squashen och frågade om jag villa fylla ut hans lag i serisepelet. Hans partner var frånvarande. Det laget spelar i en division ovanför mitt lag och därför tänkte jag att det blir roligt att få lite mer motstånd.

Vi mötte ett junior-lag, 2 grabbar i 18-års åldern som jag tror ska stå för återväxten i distriktet.

Jag höll på att göra en dubbel. Nu tror ni att jag med dubbel menar att vinna mot bägge. Inte alls så. Utan i den bemärkelsen att bägge nästan knäckte sina racketar mot mig. Det är bara att konstatera att jag måste ha en irriterande uppsyn på banan. Plus att jag spelar lite avigt och inte ser ut som någon världs-snabb asiat som föddes på mittplan i en multi-arena.

I min första match vann jag första set, torskade andra samt vann tredje. Mitt i matchen efter en boll yppar han frasen "Break, mitt racket är av". Det slog han sönder mot väggen. Jag frågade om han slog sönder det, han svarade ja. Jag utbrister då "SNYGGT!" med ren glädje i rösten. Inte för att jag misunnar honom racketen, utan snarare för att jag kan bli rätt arg själv. Och den ultimata belöningen efter ilska är att slå sönder prylarna. :) Hoppas han inte tog illa upp. Att döma av hans ansiktsuttryck hade han nog hellre vunnit än förlorat.

Nästa man till rakning. Vann dom 2 första seten och inte heller han var förtjust i matchutvecklingen. Vid 2 tillfällen sylade han spaden hårt in i väggen, men hade sån tur att det inte gick i bitar. Skulle estimera chanserna till cirka 20% att racketet skulle hålla båda attackerna. Hursomhelst vann han sista setet.

Thomas vann bägge sina matcher och spelade väldigt bra. Grymt snabb på banan och ett helvetes klipp i slagen.

Det var kul att prova lite tuffare motstånd och eftersom junior-grabbarna ligger högt upp i tabellen verkar jag gott och väl kunna konkurrera i den här divisionen. Framgång framgång.

Ikväll spelar jag seriespel i min egen division och vi möter 2 15-åriga tjejer. Dom är rätt duktiga och vann medaljer i senaste junior-sm. Jag vann sist och hoppas att jag gör det idag igen. Förlora mot tjejer är ingenting man egentligen vill hålla på med. Återkommer med resultat.

-------------------------------------------------------------------------------------

Tidigare på dagen hade jag och bommen ett pokerpass.

Allting rullade på ganska bra och på dryga 900 händer plussade jag 4,5 inköp. Dvs gårdagens nerslag är tillbaka.

Efter squashen spelade vi ett pass till, vilket slutade jämnt upp trots att jag ganska snabbt låg dryga 2 inköp upp.

Bra dag alla fall, även om jag gjorde några mycket marginella synar på slutet. Synade bla ett överbet all-in med JJ på brädan Q7543 (2 klöver på flop). Han hade AQ och antagligen highfivade han sig själv i ansiktet av stolthet över ett riktigt tunnt värdebet.

Ikväll blir det nog ett pass efter squashen gissar jag.

-------------------------------------------------------------------------------------

I Tallinn verkar det vara full fart. Lite blandade grejor jag hört.

- Heders-gurra har spelat sökö för första gången samt vann en stor pott mot en ryss med mustasch
- En av sponsortröjorna nordicbet gett gurra pryder idag rilles speniga lekamen
- Hasse är bekymrad över gurras framfart i baltikum
- Nordström gick vidare från dag 1a. Kämpa på nu!!
- På vägen mot dag2 dubblade Nordström upp Dan "the man" Glimne. Gentilt av dig.
- Hans vapendragare Strappa flög som förste man ur samma dag tyvärr

Inga kommentarer: