tisdag 1 april 2008

Poker-april igång

.
Så har min intensiva pokermånad startat. Har spelat 3 pass idag. Ett mellan 11 och 13, sedan lunch med Jonas på O'learys bowling. Nytt pass på eftermiddagen. Sedan middagssällskap med Montell på Coffee House för att följas av ett kvällspass. Fick ihop lite över 2.000 händer, vilket jag satt upp som dagsmål åtminstone 5 dagar i veckan. Om jag håller detta spelar jag cirka 40.000 händer på en månad. Det ger mig en hygglig rakeback plus att det inte är alltför orealistiskt att hålla.

Det har faktiskt varit rätt roligt att spela idag. Genom att ta cirka 2 dagar ledigt varje vecka hoppas jag att det fortsätter vara stimulerande och glädjande att spela. Vi får väl se hur det blir. Jag kan mycket väl hamna på en långkokning om 3 dagar och lämna skriftligt på att aldrig mer spela en hand.

Jag förväntar mig också gratulationer för att äntligen nått upp till svart stege på squashen. Nu undrar ni vad det är. Det ska jag tala om. Svart stege betyder att man gått från glad amatör till lite mer proffsig. Ska bli mycket spännande att se om jag kan hävda mig i den gruppen. Har mött en av killarna förut och vann den matchen med 2-1 i set. Bara hälsenan håller så ska jag do some damage. Det är hemskt att spela mot mig. Jag har mina små knep för att få motståndarna på kokning.

Vita sneakers sägs vara på modet i vår. Har varit på Nilsons skor flera gånger i jakt på ett par sådana, men tycker nästan alla modeller är fula som stryk. Idag hittade jag ett par Lacoste-skor som jag åtminstone inte ville kräkas på. Därmed inte sagt att det är betalt. Men ska fundera på saken. Man vill ju inte vara omodern och möte sommaren iförd bruna seglarskor.

Hade man det bättre ställt skulle man kunna sneaker-shoppa i Paris. Men tyvärr är så inte fallet.

So long losers..... :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan köpa ett par vita tygskor åt dig i Tallinn.

PRIPPS!

Marcus sa...

Jag borde följa med till Tallinn. Ingen pokertävling av magnitud klarar sig utan mig.

Anonym sa...

Sluta jiddra! Börja skotta!

Nellie Smith sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.