torsdag 3 april 2008

Märklig dag

.
Började mitt morgonpass vid 10:00 efter en frukost på McDonalds. Egg McMuffin och en toast är otroligt gott. Mycket godare än skiten dom serverar efter frukosten. Inte så nyttigt så det gäller att inte göra det till en vana. Därför tänkte jag maximera denna olat till en gång i veckan.

Slog snabbt ner mig ett inköp när jag spelade all-in PreF med QQ mot en jättetight spelare. Vet inte vad jag tänkte, det var bara dåligt spelat. Fick för mig att han gjorde ett squeeze-spel. Det gjorde han iof sig, fast med AA på handen.

Strax efter förlorade jag en pott med AA o jag var nästan 2 inköp ner. Hade då som mål att spela mig tillbaka till jämn innan lunch. Hittade en liten rush och när klockan var 12:00 hade jag vänt till lite mer än 2 inköp upp och gjort bort 800 av dagens 2000 händer.

Efter lunch hände det märkliga. Nästan direkt slog jag upp mig, bla med AA mot KK PreF. Vi har alla varit där. Allting rullar och inga motgångar inom sikt. Efter 1600 händer var jag strax över 7 inköp plus och mitt spel blev lite tightare för att bibehålla en excellent dag.

Ödet ville annorlunda och satte mig i besvärlig situation efter besvärlig situation. Förlorade ett halvt inköp med KK mot floppat 2 par, i en pott där jag slowspelade. KK mot floppat set för ett inköp. Efter 1800 händer var jag nere på 5 inköp upp och jag hoppades på att floppa ett set och vinna tillbaka ett buyin.

Detta hände då jag synade en SB open-raise från BB med 55. Flop 923, han bet och jag syn. Turn 5, han betar strax mindre än pott och jag ställer. Han blixtsynar med JJ och jag känner i hela kroppen att en knekt är på ingång. Mycket riktigt. Stor suckout och jag är nere på 4 inköp. Efter det hände inte mycket och jag slutade dagen på 3,6 inköp upp. Det är fortfarande ett väldigt bra resultat och med tanke på mina tidigare 2 dagar så går mitt nya poker-liv åt rätt håll.

Gäller bara att se till det positiva och inte på vad man hade kunnat haft. Det är en konstig känsla när man vunnit mycket och man bara vill att dagens händer ska ta slut. Om man istället ligger lite back är det väldigt fokuserad fighting som gäller. Hjärnan bör vara neutral inför pokerspel. Många säger att dom inte blir påverkade av kortsiktiga resultat. Bullshit säger jag. Det som är viktigt är att inte låta det påverka en för mycket. Att det påverkar är klart som korvspad.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll är det serie-match i squash och min lagkompis lider av stukad fot. Han skrev i ett sms att det känns som knäckebröd i foten, och det är väl ingen jättebra förutsättning för snabb och rörlig squash. Antar att vi får lämna w.o i hans matcher och förhoppningsvis vinner jag mina för oavgjort resultat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Åt lunch med Heders-gurra och hans kompis Micke på O'learys Storgatan idag. Gurra har tagit körkort och som present av sina kollegor har han fått en spargris som det står "till min drömbil" på. Den lär han få samla i om han vill köpa en bil någon annanstans än på skroten. Men antagligen vinner han SM i Tallinn och sedan blir det en sproilans Aston Martin.

Vad är det med bufféer? Alla jävla ställen i stan serverar buffet. Jag kan inte komma på någon fördel med detta. Negativa grejor jag direkt tänker på:

1) Man får hämta maten själv
2) BAKTERIER av att ligga i en kantin i flera timmar och av att folk är där med flott-fingrarna
3) Man äter för mycket
4) Fel sammansättning av fett, kolhydrater och protein.
5) Äcklig mat

Jag kan se logiken för snåla människor som tycker att dom går plus eftersom man får lasta på hur mycket man vill. Näe, själv föredrar jag Oscar's 85kr lunch. Lagom med mat, snyggt upplagt och utburet av servitriser.

Buffé borde förbjudas enligt lag.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men JA! Har du sett snusk-gräva-i-kalsong-fingrarna som är och tassar på allt i buffén? Knaprandes på salladsbladen och en nys i småpirogerna. Det är likamed att äta ur toalettklosetten, om inte värre.

Marcus sa...

Ja exakt. Det är en sjuklig avvikelse i ett samhälle där mycket kretsar kring att det ska vara fräscht och renligt.

Bara för det ska jag snyta mig i kikärtorna nästa gång. Eller förresten, inte dom. Bättre med bearnaise-såsen, den äter ju folk av alla fall.

Påminner om en incident på högstadiet då en klasskompis tog filmjölk i matsalen. Efter halva tallriken dyker något svart upp. Det var någon som lagt ut snusen i filen. Det fanns rebeller redan på 80-talet alltså.... :)

Andreas sa...

Hahahahahahahahahahahahahaha Snus i filen! Fy sjutton!