fredag 4 april 2008

Fredagspoker

.
Har just avslutat dagens spel och jag måste säga att det varit en strulig dag. Det började direkt med en groda från min sida. Jag openraisade från button med AJ och SB re-raisar 3,5 gg. Normalt foldar jag här och i synnerhet som detta är en tight spelare. Tog synen och floppen kommer T86 alla spader. Han betar ut 3/4 pott. Jag väljer att ställa med mitt förmodade överkort samt mitt J-höga flushdrag. Han synar med JJ o inget kommer. 1 inköp ner.

Låg sedan runt 3 inköp back lagom till min lunchpaus på Hagagrillen. Flott-mat in in....

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter maten kommer jag tillbaka och hämtar snabbt tillbaka till ett halvt inköp back då följande händer. UTG raisar, CO slår om. Jag har AA på knappen och slår om CO ggr 3. Svårt att veta vad man ska göra. Oavsett vad så vet ju CO att man har en mycket bra hand. Hursomhelst synar han. Flop Q55, pengarna går in och han har QQ. Ganska kämpigt eftersom det precis börjat vända tillbaka.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Direkt efter på ett annat bord får jag 99 i BB. Fold till SB som limpar. Jag raisar upp och han synar.

Flop K95 regnbåga.
Check, jag bet och han syn
Turn A.
Check, jag betar lite mer än halv pott och han synar
River K
Katjing, han betar ut pott och jag miniraisar all in. Syn o han har K9. Surt sa räven.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Lite senare ligger jag runt 1 inköp ner efter att ha vunnit lite småpotter när följande hand dyker upp. UTG raisar, syn från CO och button. Jag har JTs i BB. Detta är ett vanligt squeeze-läge för mig. Men eftersom jag inte har några stats från UTG väljer jag att syna.

Flop J63 (2 hjärter).
För att sätta press på Preflop-raisaren betar jag 3/4 pott. Fold fram till button som synar.

Turn 4 hj.
Provar ett nytt 3/4 pott-bet och får syn igen

Nu är jag i princip färdig med handen. Antingen har han ett set, AJ med hjärter A eller redan färdig flush.

River J klöver
Jag checkar och planerar att folda såvida han inte betar som en skolfröken. Han checkar bakom och vecklar fram AK ruter. Ibland undrar man hur folk spelar.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hamnade även i en mycket oturlig situation.

UTG raise, CO syn, jag slår om med JJ från button. SB synar, liksom UTG samt button. ???????

Flop JT5 regnbåge.
SB check, UTG bet 1/4 pott, syn från button. Jag ställer in och får syn av SB samt button.
SB har QJs och button har T8o
Turn T
River T
Stora grattis. Pratade med Myhre och sa efter turnen att "nu drar dom dött". Det var inte nöten direkt. Han med T8 var dock lite short så jag gick marginellt plus tack vare sidopotten.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Overall har det varit en trasslig dag som inte riktigt gått min väg. Skönt att jag har bra balans i spelet nu. Trots motgångar låg jag aldrig mer än 3 inköp back, och till slut plussade jag ett inköp. Det är svårt att säga om man har tur eller otur averall utan att vara partisk, men idag är jag tämligen säker på att fru fortuna spottat på mig. Det hade kunnat vara jätteplus idag. Detta trots att jag knappt floppade några set.

Hoppas den fina trenden håller i sig!

Inga kommentarer: