lördag 12 april 2008

Freaky friday....

.
Denna ljuvliga fredag har varit mycket händelserik. Först var jag på middag hemma hos min styvmor. Gratis god hemlagad mat kan vara det bästa förutom gratis pengar och gratis allt som kan bytas mot kontanter. Min låtsas-brors barn Isak (typ 2 år) var på mig från start. Han ville hålla mig i handen endast. Jag känner mig inte super-bekväm bland barn så jag förklarade vänligt att "hålla i handen gör man med sina föräldrar och inte med dom som man knappt pratat med"

Han kontrade med att börja sparka mig i ansiktet upprepade gånger. Förklarade då att "det är mycket bättre att sparka mig i ansiktet än att hålla mig i handen", vilket verkade störa honom märkbart då han säkerligen väntat sig en annan reaktion. Han tultade iväg mot nya upptåg ganska fort efter detta.

Efter det var det basket. Kul match. Fram till tredje kvarten spelade Södertälje mycket bra och ändå låg dom under med nästan 20 poäng. Det märks att Dragons kapacitet är mycket högre och att dom kan vinna matcher utan att spela på topp. Tyckte särskilt att Wesby spelade bra. Även bommen var bra. Jag och Myhre satt dock och ondade på hans straffkast, för han såg så kokandes ut när han missade ett mitt i matchen. Hehe

Det blev en halv-rysare till slut och med bara ett par minuter kvar låg S-tälje bara under med några bollar. Det redde sig till slut samtidigt som det blev sista-minuter-spännande. Perfekt underhållning. Vi kom fram till hur roligt det kommer bli när man kan dricka öl på arenan. Antar att det är tanken med nya basket-hallen. Då blir det årskort och fredagspimpling garanterat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Efter idrotten blev det en pokersittning i lokalen som jag precis avslutat.

Dom första 1250 händerna var en av de värsta cold-streaken jag upplevt. Följande imponerande statistik hade jag.

- Inget set, varken på flop eller senare gator. Hade haft närmare 50 pocket-par
- Blott en stege som jag knappt vann några pengar på
- Ingen flush, inte ens med ett hålkort
- En kåk, vilken jag berättar om nedan

Fick se gratis-flop med 73o. Flop 773, jag betar ut, blir raisad av UTG-limparen och jag synar bara. Turn 6 (andra klöver) och det blir check check. River klöver 4 och jag skyfflar all-in, dvs 6.5 ggr potten, och får syn av 55. Nice hand, good game, well played.

Efter dessa första hemska 1250 händer fick jag ett set i oraisad flop från SB. Alla foldade mot mitt flopbet.

Nästa set valde jag att slowspela lite. Jag open-raisar från button med 33, blir omslagen av tight BB, och jag synar eftersom jag vet han har en fin hand. Plus att vi hade lite mer än ett inköp var. Flop J83 regnbåge och jag synar hans continue-bet. Egentligen vet jag inte varför men ville väl ha ett safe kort på turnen plus att han kan få chansen att bluffa två gator med AK eller nåt. Dessutom hade jag position. Turn Q o jag börjar bli bekymrad. Pengarna går in o han har QQ. Hade väl blivit samma resultat oavsett så jag vet inte riktigt om jag är missnöjd med min linje. Jag brukar raisa flop men man måste ju variera sig ibland.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

En annan lustig pott mot en shortstack. Jag har QQ i SB. UTG raisar, mr shortstack synar och jag re-raisar. Syn av bägge. Flop JT5 och jag betar halv pott. Shortstacken spelar jag gärna mot med UTG-raisaren kan fortfarande ha en jättehand. Han foldar och shortstack synar all-in. A6oooooooffff hade han ja. Min hand stod upp oxå, även fast jag tänkte "oj han drar ju död" efter att turnen blankat. Brukar bli A-river då, men ibland överraskar ödet.

Ytterligare mot shortstack. Han köper in för ett fjärdedels inköp, postar blinden och raisar 3ggr efter att UTG foldat. Jag har AKo i BB och ställer honom all-in direkt. Han blixtsynar och vecklar fram 42o. Fin hand som belönades med flopp-träff. Grattis och hatten av.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Senaste veckorna har jag inte dragit ut i många potter. Dom relativt få gånger jag gått in som underdog har jag förlorat. Iof sig har en hel del av mina händer stått upp oxå i omvända situationer, även om jag tror jag haft mer otur än tur.

Hursomhelst. Hade lite historia mot en mycket LAG:gy motståndare som jag hade position på. Hade re-raisat honom framgångsrikt med skräphänder några gånger PreFlop ända till en pott där han foldade mot min re-raise, men en shortstack ställde och jag var priced in. Efter den handen 4-betade han mig några gånger och jag visste att vi skulle hamna i en duell.

Han open-raisar från CO, jag re-raisar med AJ från knappen och han 4-betar ganska svagt. Tydde felaktigt den svaga 4-beten som svaghet och skyfflade in. Han har KK o ett ljuvligt A landra direkt på flop. Att re-raisa med AJ i position mot en aktiv motståndare är absolut inget av mina standardspel. Bruka mixa upp det en hel del. Har man en historia mot personen hamnar man i knepiga lägen när han bestämmer sig för att sätta ner foten. Det kan vara lika bra att syna och vänta på super-träff. Alternativt låta honom skjuta bort sig, eller helt enkelt folda på tom flop. Den här gången hoppade jag ner i en tunna skit och kom upp doftadens som en ros. Hoppas det händer fler gånger. Jag gillar doften av blommor.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Pokertracker jävlas fortfarande med mig sedan uppdateringen, även fast jag idag laddat ner ytterligare en patch. Hursomhelst plussade jag lite mer än 2 inköp till slut. Gårdagens nerslag är alltså nästan återhämtat.

Spelade förresten en 10 rebuy oxå. $81 kostade kalaset och innan rasten torskade jag all-in med AA mot AKo. Det var Jan Stegeby på turnen ja. Grattis grattis. Delade med Myhre och trodde han skulle klonka. Googlade på saken och fick reda på att det var teoretiskt omöjligt eftersom han delade med mig. Pythagoras någonting hette han som hävdade det och såhär i efterhand borde jag väl kunnat räkna ut det själv. För jag har inte vunnit pengar i en turnering sedan Ivar Kreuger sålde tändstickor.

God Afton.........

1 kommentar:

Löjan sa...

HAHA a det var inte direkt igår Ivar sålde tändstickor