fredag 4 april 2008

Basketbollarna går alla fall rätt!

.
Såg att Dragons slog Norrköping med 106-102. Gissar att det vart förlängning på de höga scoren. Stora grattis till semifinalplatsen.

Om nu bara Bommen fixar plåtar kanske man förärar A-hallen med ett besök. Skämt åsido så tycker jag basket är den roligaste idrotten att titta på i Sundsvall. Eftersom jag känner några i laget kanske jag inte riktig är partisk i frågan, men ända sedan min första USA-semester då jag såg några matcher live samt många på ESPN har jag gillat sporten.

Fotbollen är helt oduglig, inte en pass går rätt. Timrå i elitserien är inte heller min kopp te. Dels för att det är just Timrå och dels för att det är 1000 matcher på en säsong plus att spelarna har hjälm vilket gör att man inte känner igen någon.

I basket är det alltid fart och fläkt, även de matcher som inte är välspelade. Blir roligt när det blir en egen baskethall med lite bättre möjligheter till underhållning. Fatta vilken underhållning att se match och dricka dyr sprit samtidigt.

Inga kommentarer: