tisdag 10 november 2009

Grisfest

...
Som ett hommage till min spanska motståndare av inatt borde jag egentligen översatt det här inlägget till just spanska. Alf36 var namnet och han bor troligen i en grotta, där han njuter av poker, sangria och långsamt internet.

För vareviga beslut tog en eon, och med tanke på hans väldigt irrationella spelstil bör det ligga ett svårt sangria-beroende bakom. Det eller crack. Bara att registrera sig för en ny match efter att ha vunnit den förra tog för honom uppåt 10 minuter.

Framåt morgonen orkade han inte längre hålla upp sina ögon. Han tackade för sig genom att i spansk tradition inte skriva någonting alls. Pengarna jag sponsrade med kommer nog användas till att sy upp en urtjusig dräkt till tjurrusningen i Pamplona. I finaste silke med både guld- och silvertrådar. Plus en pall Sangria. Eller kanske en hel kvarterskrog. Viva España.

Fortsätter det så här med mina spanska och grekiska vänner kommer jag aldrig mer kunna åka till Sydeuropa på semester. Fast det gör väl sig självt. No money, no vacation.

Över till något viktigare. Squash. Ikväll möter vi laget som leder serien. Vi ligger 5 poäng bakom 2:an med 2 omgångar kvar att spela. Tack och lov har även det laget inte mött tabellettan så det är fortfarande en vidöppen historia. Blir intressant att se vad kvällen kommer att ge. Men jag har stora förhoppningar. Alf36 har tänt en glöd som inte slocknar förrän 80.000 snabba kliv senare.

Inga kommentarer: