måndag 16 november 2009

Raymond Weil

...
Tidigare har jag ventilerat min önskan om att kunna köpa IWC's chronograph ur deras "Portuguese collection". Det modesta priset av 45,000 kr är en stor del av anledningen till att urverket ännu inte pryder min arm.

Men nu har jag hittat ytterligare en klocka att lägga till önskelistan. Tillverkaren heter Raymond Weil och modellen heter "Nabucco black chronograph".


Innan jag nyligen kollade upp saken hade jag ingen aning om vad den skulle kunna tänkas kosta. Allt jag visste var att Raymond Weil inte tillhör den yppersta premiumklassen vad det gäller klockor. Men min gissning på 50,000 SEK var inte helt fel ute. Den summan skulle alla fall räcka till handpenningen. €25,000 kostar skönheten. Hade jag mycket pengar vore det affär direkt. Någonting vackrare får man leta länge efter.

Den dagen ni ser klockan på min arm kan är det bara att hojta till så bjuder jag på en 3:a på stekhuset. Alltså sniglar till förrätt, pepparstek for main course och kaffe&konjagare till dessert.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du inte den ser lite plastig ut globöga?

Marcus sa...

Titta på den här bilden istället får du se den i all sin prakt
http://www.stundenzeiger.de/media/blogs/stundenzeiger/Raymond-Weil-nabucco-rivoluzione-7810-BSF-05207.jpg