onsdag 18 november 2009

Lucky old sun

...
Igår var det avslutning på lokal-tvåan på squashen. Vi var förmodat tvungen att vinna i raka set för att ha en chans att ta igen de 5 poäng som skiljde mellan oss tabelltvåan. Topp två lag går nämligen upp till nästa division.

Laget vi mötte låg ganska långt ner i tabellen, fast bestod av 2 mycket ojämna spelare. En i laget är klart bättre än snittet, medan lagpartnern är ganska klart under snittet. Man kan säga att det är en sådan match som är ganska enkel att vinna, men inte i raka set.

Förutom att jag trodde hjärtat skulle lägga ner, spelade jag mycket bra och tappade inget set. Jesper, min lagkamrat, torskade första matchen mot deras duktiga spelare med 2-1. Väldigt synd då han ledde med 9-4 i skiljeset.

Förutsättningen inför sista matchen var att vi skulle gå upp ifall Jesper vann med 3-0 i set, och det andra laget torskade sin match med 3-0. Vilket var klart möjligt eftersom dom spelade mot serieledarna. Jeppe vann, men det gjorde tyvärr dom andra oxå. Så det slutade med att vi kom 3:a, ynka 2 ynka poäng kort om ett avancemang. Förjävla irriterande. Här han man kämpat i flera månader och vad får man tillbaka. Inte ett jota nä.

Ställning
Motståndarna96 poäng
Dirty Deeds87 poäng
Grattis85 poäng
Panuk83 poäng
Rentsound71 poäng
SCA United67 poäng
JOLA66 poäng
Daniel&Daniel62 poäng
Ena Laget60 poäng
Metso40 poäng

Titta bara så eländigt. Vårt lag heter Grattis...
Vad kan vi dra för lärdom av detta? Ja, att hårt jobb och dedikation inte alltid lönar sig. Den som säger någonting annat ljuger.

Apropå att brinna.... Efter att kommit hem igår svängde jag ihop en pasta som jag åt framför tv:n. Tror inte jag hann svälja sista tuggan innan jag somnade. Vaknade nyss och kände en konstig doft i lägenheten. Det visade sig vara spisen som stått på full värme hela natten, och gjort sitt yttersta för att bränna ner lägenheten. Men inte ens det lyckas man göra riktigt :)

Slutligen ska det tydligen öppna en ny biljardhall i Härnösand till helgen. Eventuellt ska jag spela en pengamatch mot en lokal restaurangägare. Enligt ryktesvägen ska han vara ganska duktig, även om ingen verkar känna igen hans namn. Jag hoppas innerligt att den matchen blir av. Det är roligt att spela om pengar i biljard. Den mentala pressen blir aningen större än i poker. Trots allt måste man göra sina bollar oavsett hur enkelt eller inte enkelt bollarna ligger. Till skillnad från poker där nervositet inte har samma betydelse. Om det blir så blir det på lördag.

Snart går solen upp... NÅGON ANNANSTANS. Inte en solglimt har synts på flera veckor.




9 kommentarer:

Anonym sa...

Solen är svår att se vinterhalvåret när man har dygnsrytmen 18-05...

/Pal

Marcus sa...

Ja, för jag var ju bara uppe kl 07:03 imorse....

Anonym sa...

Är du medveten om att denna nya "hall" kommer erbjuda spel på hela 3 bord. Lustigt nog köpte de 5 bord men när de väl hade levererats visade det sig att ingen hade mätt ytan å det fick bara plats 3.

GL!!! Jag kan ta del av kakan vid vinst

/A

Anonym sa...

Jaså, var du uppe SÅ länge? Då ber jag om ursäkt!

/Pal

Anonym sa...

Detta styrker bara ryktena om att du går på amfetamin:) För övrigt vill jag bara säga grattis till bubblan i squashen samt till bondfångeriet i Härnösand kommande helg. Hörde förresten att även "Sockan" skulle dit med peruk och skägg...hmmmm

lee

Anonym sa...

Hoppas du dukar av lägg efter lägg i matchen


/Löjan

Marcus sa...

A: Ja jag hörde det. "Otur" att råka felkalkylera på 2 bord...

Lee: Hela europas biljardelit är i sverige. Enligt vad jag har hört har Buttericks sålt lösskägg för 100 lax senaste dagarna.

Löjan: Tyty, lät som det kom från hjärtat :)

Anonym sa...

Har du någonsin sett eller hört talas om att jag ondat? Jag godar alltid alla. Är nog den enda som aldrig har ondat. Så det jag skrev tidigare om att jag hoppas du dukar av lägg efter lägg. Är faktiskt sant. Nä nu tog det slut på lögner attans

//Löjan

Anonym sa...

Gurk: Dina blogginlägg är den enda ljusglimten i detta höstmörker, solen kikar nog fram på en blixtvisit i juli... Konstigt att folk sneglar mot Nangiala istället för Thailand, då man endast behöver enkelbiljett. Tror årets julklapp blir ett rep.

/Pal - positivismens fader