måndag 9 november 2009

Offline

...
Alldeles nyss skulle jag betala en räkning åt love2rake. I fredags damp det ner en påminnelse i brevlådan eftersom jag av någon outgrundlig anledning hade glömt bort att betala den vid månadsskiftet. Eller åtminstone trodde jag det var en påminnelse tills alldeles nyss, då det vid en närmare granskning visade sig att det var nästa månads räkning jag just betalat. Det kan vara första gången på flera år jag betalat en räkning nästan 1 månad i förskott.

Så här sitter man på morgonkvisten med felbetald räkning och ser inte skymten av den räkning jag egentligen tänkte betala. Den har gått upp i rök och likaså min betalningsvilja. Jag tror jag ska ta lagen i egna händer och göra mig min egen rättvisa. Skicka ut en liten faktura på 50 kr. Kan dom fakturera förseningsavgift kan jag minsann kräva förskottsavgift.

Vidare har Ivey bustat ur poker-vm på sjunde plats. Han lämnade hastigt den stora lokal som valts för ändamålet, undvek intervjuer i största möjliga mån, och syndes mindre än 2 timmar senare spelandes $2k/$4k Stud Hi/Lo på FullTiltPoker. Han har en gamblingsvilja som aldrig verkar sina.

Till sist vill jag meddela att jag provade en ny grej igår kväll. Nämligen att stänga av mobilen och msn under tiden jag satt och spelar nätpoker. Idén kom från Rille eftersom han noterat att jag ofta är distraherad av massa saker runtomkring. Det var en skön känsla att slippa sms, samtal och vibbar på msn. Resultatet lät inte vänta på sig och jag gick JÄMNT UPP FÖR DAGEN!! Fortsätter det i samma stil kanske jag inte ens kommer att gå back i november.

Vilken ynnest att vara mig....

4 kommentarer:

Benny som saknar sitt Bling Bling liv sa...

Jag började denna månad med konststycket att betala min kvartalsreäkning från CSN på 3500 en månad för tidigt.

Med anledning av detta är mitt saldo i detta nu 681 SEK.

Med tanke på att jag fick en rejäl lön denna månad är det en katatstrof.

Men att överleva på mikroskopiska medel borde du vara världsledande på.

Så har du några råd att ge?

Anonym sa...

du gick plus brillsnok, ingen ide att ljuga när jag har all statistik!

/rille lee säll

Marcus sa...

Benny: Shhhh, prata in om CSN. Jag har nämligen förträngt mitt samröre med den instansen och låtsas inte se deras räkningar.

Rille: Mmmm, men det var innan bj-vevningen lite senare på natten.

Anonym sa...

Det är ju det jag alltid har sagt, du är en av historiens större turklubbor. Den som möjligtvis kan mäta sig med dig på senare tid är den där australiensaren som tog OS-guld i short track när alla hans motståndare föll i kvart, semi och final så han (egentligen ett varv efter i samtliga race) kunde defilera in i mål med armarna i skyn.

/Pal