torsdag 26 november 2009

Fågelmysteriet har fått en lösning

...
Imorse frågade Jonas om jag skulle med och ta en morgonfika på Pallas Café. Han skulle nämligen dit med en ytlig tjejbekant. Eftersom jag hade bestämt med Algot och Hasse var jag tvungen att tacka nej.

Tjejen ifråga har bott i Sundsvall det senaste året. Fast eftersom det nyligt tagit slut med pojkvännen ska hon nu flytta tillbaka till Uppsala. Jonas kände henne lite ytligt innan hon flyttade till Sundsvall, men har inte haft någon aning om var i Sundsvall hon bott det senaste året.

Det visade sig att hon bott i just min trappuppgång på Hagas höjder. En sjuk tanke kom in i mitt huvud som jag var tvungen att nämna för Jonas, som han i sin tur vidarebefordrade till henne. Till slut stod det klart. Tjejen är ingen mindre än den person som fick min döda fågel på sin balkong. För er som inte följt min blogg finns det inlägget här. Ibland är världen så väldigt liten.

Mycket riktigt säger Jonas att hon är precis så vacker som jag förutspådde efter att ha hört hennes röst. Jag har nämligen aldrig sett varken henne eller sambon. Mina tider är normalt lite oortodoxa och jag arbetar oftast i skydd av mörkret.

Rätt stor humor egentligen. Jonas själv håller på att skratta ihjäl sig. Direkt han frågade henne om hon haft en död fågel på balkongen var hennes spontana motfråga "Hurså? Hade du något att göra med det eller?". Det var alltså innan han nämnt att han kände mig.


2 kommentarer:

Benny bling bling sa...

Vilket enormt uppslag. Tänk följande scenario:

killen som hon var tillsammans med var förmodligen en idiot, ur ett tillsammansperspektiv, då flertalet av oss killar är just det.

Hon är förmodligen på en enorm ånga PGA detta. Vad kan då vara bättre än att håna honom och samtidigt få utlopp för sina aggretioner genom att knulla I deras lgh med en häxdoktor.

Häxdoktorn, I hennes ögon, är givetvis du med tanke på att du planterar döda fåglar på hennes balkong.

Jag kan inte se det på annat vis än att du I princip redan borde stå naken med tanke på bankgarantin I denna liggning.

Marcus sa...

Benny: Jag blev haffad i all min prakt utanför hennes dörr. Sån sjuklig otur. Här hade man planerat exakt hur det skulle bli.