torsdag 12 november 2009

Voddler

...
Ni har väl hört talas om Voddler?

Voddler är för film & tv vad Spotify är för musiken. Dvs en streaming-tjänst där man ska kunna se alla filmer och tv-serier gratis. Med reklam, och om man betalar en månatlig slant slipper man den delikatessen.

Där upphör också skillnaden. Voddler är den sämsta mjukvara jag sett i hela mitt liv. Eller nu ljög jag. Under min tid på Skatteverket arbetade vi i några gamla system från 70-talet som möjligtvis kan ha varit osmidigare. Fast väldigt marginellt isåfall.

Precis som i sådana riktigt gamla system har inte musen någon funktion i Voddler. Allting styrs via tangentbordet. Krångligt och omodernt. Alldeles nyss ringde telefonen och det tog mig inte mindre än 30 sekunder att få stopp på filmen. Bra start för något som sägs vara framtiden inom film & tv.

Till er som fortfarande gillar eller tänker prova tjänsten säger jag: Lycka till och se till att bunkra upp med lugnande medicin, för det kommer behövas mängder.

Inga kommentarer: