torsdag 26 november 2009

Jätteotta

...
Morgonstund har guld i mund. Ett rättvisande talesätt jag inte ofta upplever.

Men någon gång emellanåt har jag strulat till dygnsrytmen så ordentligt, att det krävs att hålla sig vaken hela natten och hela dagen, för att slutligen hitta sömnen tidigt på kvällskvisten. Det gjorde jag igår och gick och la mig 21:30.

Effekten blev precis som vanligt att jag vaknade runt 4 imorse. Pigg som en lärka. Har redan hunnit med att äta frukost, spela lite poker, sett senaste Sons of Anarchy, snart skrivit ett kort blogginlägg samt gjort bort några gamla lathundar gällande love2rake.

Förutom allt detta har jag även sett en lång intervju med Phil Hellmuth. Det kan inte finnas en enda människa på planeten som tycker om sig själv i den utsträckningen. Men av någon anledning kan jag inte annat än sympatisera med honom. Sin otroligt stora idioti till trots. Dvs mer än vad jag uträttar på en hel dag normalt.

Problemet är att jag sällan klarar att hålla det här fina dygnet någon längre tid. Jag tenderar, likt tidsomställningen, att förskjuta insomningstiden med cirka en timme varje dag. Så efter en vecka är jag tillbaka på att gå till sängs vid 04 på morgonen, med tillhörande yr-i-huvudet uppvakning kl 14 på eftermiddagen.

Vi får väl se hur det blir den här gången....


9 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte se dig torska det här!

http://www.morgontrott.se/

/Pal

Marcus sa...

Pal: Fast det räknas säkert inte om man kliver upp 14:30. Bra idé annars

Anonym sa...

Du kan ju säga att du går efter New York-tid, då borde det bli ca. 7.30 eller så :D

/Pal

Anonym sa...

Tidsomställning, civilt skitsnack! Bristande karaktär och inget ansvarkännande för samhället. Even

Marcus sa...

Uppe 06:30 på en lördagsmorgon. Där kan vi prata karaktär herr Häggbom.....

Anonym sa...

Varje lördag i några år, ja! En enstaka förvirrad tidig uppstigning är ett olycksfall. Even

Marcus sa...

Even: Man får glädjas åt det lilla här i livet.

Mattias H sa...

Sons Of Anarchy kommer mera av..

http://tvbloggen.tvplaneten.se/2009/12/03/sons-of-anarchy-far-en-tredje-sasong/
Ytterligare glädjande nyheter är att huvudrollsinnehavarna Katey Sagal, Charlie Hunnam och Ron Perlman alla sagt ja till att medverka. Dessutom har seriens skapare Kurt Sutter skrivit på för ytterligare två år som sk ”show runner” vilket borde borga för fortsatt hög kvalitet.
Enda skiten i förgasaren är att det dröjer ett bra tag. Efter det spektakulära finalavsnittet som sändes i USA i tisdags med 4,3 miljoner tittare får vi vänta till september 2010 innan fortsättningen kommer.

Marcus sa...

Spetember!!!!!!! Att det alltid ska vara så här. Den som väntar på något gott väntar alltid i en evighet.