söndag 18 januari 2009

Aggressiv marknadsföring av Unibet

...
Jag låg precis på soffan och tupplurade och hade en sån sjuk liten dröm.

Jag hade för en stund sedan landat i USA och satt på en 1,5 timmes tågresa vidare mot Atlanta. Vad jag skulle göra där har jag ingen aning om. Fast det förtäljer inte historien.

Det kliver på 2 personer, en tjej och en kille, som går runt och delar ut flygblad. Tjejen, som är skandinaviska, håller en liten föreläsning och berättar att hon ursprungligen är född i USA. Företaget dom representerar är Unibet och vad dom vill ha är våra pengar. Det pratas om någon fantastisk insättningsbonus.

Vid det här laget börjar jag ganska tydligt höra deras röster. Hennes manliga kollega tar över den orala presentationen. Trots att han representerar ett spelbolag börjar han med en utläggning om The declaration of Independence. Att det finns en kod på den som skulle förklara en hel massa saker.

What the fuck. Hur kan det här hänga ihop? Jag slår upp ögonen och ser Nicolas Cage stå och förklara precis samma sak på tv4 i filmen "National Treasure". Vilket sammanträffande. Han nämnde ingenting om Unibet konstigt nog. Den kopplingen har min väldigt sjuka hjärna helt själv snickrat ihop.

Nu måste jag snabbt som ögat somna om. Björn Rehnquist ska om några timmar få den alldeles otroliga äran att bli sönderservad i första rundan av årets Australian Open...

Later...

Inga kommentarer: