söndag 25 januari 2009

Denna förbannade j***a snö

...
Det är då helt otroligt att det inte kan sluta snöa. Kan inte komma på något mer vardagsirriterande än att behöva skotta av bilen var gång man ska iväg någonstans. Ifall det snöar många dagar i sträck ackumulerar man till slut ihop en gigantisk trötthet på livet, som tar sig uttryck i att man knappt går utanför dörren. Eller i att man vill ha sönder saker av betydande värde.

Den i bostadsrättsföreningen som chefar över minitraktorn skottar alltid upp parkeringen tidigt på morgonen då jag inte är vaken. Till följd av detta blir min bil inplogad. Så om jag vill ha en ren och fin parkeringsplats måste jag kvällen innan ställa mig på gästparkeringen. Därför har jag gjort till vana att under snöiga perioder alltid parkera som gäst.

När jag ändå är inne på irriterande saker vill jag oxå nämna Vägverket. Plogningen efter det senaste snöovädret är ingenting annat än en skandal. Varenda gata är knottrig och gör att bilen vibrerar och skakar när man kör. Fjädringen tar storstryk likt en 7:e-klassare i högstadiets elevrum.

Häromdagen var jag så irriterad att jag tänkte skriva en faktura på 3.500 kr och skicka den till Vägverket. Dit med mitt kontonummer och betalningsvillkor på 5 dagar netto. Planerade att när betalningsperioden löpt ut skicka in min fordran till Kronofogden för utmätning av lämpliga tillgångar. Naturabetalning allra helst. Skulle tex nöja mig med att med ett ridspö få piska stadens plog-chaufförer till att göra ett ordentligt jobb nästa gång.

Inga kommentarer: