torsdag 8 januari 2009

Hogan.... fast inte Hulk

...
Det här rakeracet gör att man blir lite disorienterad när det kommer till annat än just det.

Mitt spelpass tidigare idag gick katastrofalt dåligt och jag vann inte många händer under 6 timmar. Kollade igenom händerna i Pokertracker och känner mig relativt säker på att det mesta av nerslaget helt enkelt är vanlig varians.

Några väldigt ofördelaktiga lägen. Tex mellan-set mot topp-set eller låg wrap plus flushdrag mot högre wrap o samma flushdrag. Detta i kombination med rejäl otur skapar inga vidare vinnar-toner. Det första som hände var i princip att jag torskade en riktigt stor pott där jag, när pengarna gick in på flop, var 93% favorit.

Precis som alltid efter ett nerslag gäller det att hitta tillbaka. Börja tänka positivt istället för negativt samt att fokusera på en hand i taget. Dollar efter dollar ska pengarna spelas tillbaka.

En annan lite halvkokningsframkallande sak är att jag tidigare ikväll blev blåst av Myhre. Han zappade runt på tv:n och när han gått igenom kanalerna frågade jag ifall det var grammis-galan på svt. Han mumlade bara någonting tillbaka om att det var reklam för galan.

Inte för att det var livsviktigt att se den. Men jag gillar galor. Plus att man i efterhand läste om en lustig Dellert, en syrlig Hellström samt en kokandes Kleerup. Bra kryddor som garanterat skulle gjort spektaklet sevärt.

Fast vi fick istället se Jakt&Fiske. Ett förjävla fint program som just den här gången tog oss med på älgjakt. Där man fick följa diverse lönnfeta tråktyper som, i brist på andra skalper i livet, fick se lite sådär lagomt halvnöjda ut av att ha lyckats skjuta ihjäl en försvarslös älg. Grattis Hogan. Den ene kallades nämligen just precis för det.

Jakt är något som väldigt många svenskar sysslar med. För mig är det helt obegripligt. Av flera anledningar. Att tillbringa ändlösa timmar sittandes på pass i väntan på att något ska hända är inget för mig. I synnerhet inte de dagar det ligger regn och kyla i luften. Plus att jag inte skulle palla att skjuta ihjäl djur. Det skulle kännas konstigt tror jag.

Det enda med jakt som verkar logiskt är den säkert trevliga gemenskapen efter avslutat pass. Jag kan tänka mig att sitta i en jaktstuga, ta ett par stänkare, och jämra mig över att det enda levande jag hade i kikaren idag var Hogans blekfeta ändalykt.

Nu ska jag försöka jaga tillbaka några dollar....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där racet låter helt sjukt!kontot igång 18timmar om dygnet lol
Fyll på med statistik hur många händer har du spelat är det texas eller omaha hur många bord etc.

/Öronvax

Anonym sa...

-Att tillbringa ändlösa timmar sittandes på pass i väntan på att något ska hända är inget för mig.

Hmmm...kanske därför du bytt från Hold'em till Omaha.;)

Lee

Marcus sa...

Lee: Vilken analys. Så kan det faktiskt vara. Märkte av min otålighet igår natt när jag spelade ett texas-pass som om jag stod i lågor