lördag 10 januari 2009

Inga strån till stacken

...
Hallå i vårdanstalterna!

Jag har äntligen lite "ledigt" efter att ha spelat poker närmare 7 dagar i rad. Jag spelar racet tillsammans med Myhre o Tony och vi tog ett gemensamt halt/vila beslut. Varför? Jo vi ligger så dåligt till på det penningstinna veckoracet att det ändå inte gör någon skillnad om vi tjänar/tappar 10 platser. Det blir kaffepengar ändå.

Istället väntar vi in nästa veckorace som har ett upplägg mer i vår smak. Det är viktigt att vara laddad inför sånt här. Annars blir man totalt knäckt av att spela så många timmar. Så en dag ledigt kommer göra oss alla gott. Hörde att både Myhre o Tony firade ledigheten med att tillbringa aftonen med sina magsjuka föräldrar. Imorgon när vi ska återsamlas åker det gamla SARS-kitet fram. Från den dag oron över fågelinfluensan försvann har jag väntat på ett lämpligt tillfälle att plocka fram utrustningen, och nu är den alltså här.

Jag är inte van att vara sjuk och bara för att jag blivit 30 tänker jag inte bli det. Lagom frekvens att vara sängliggande är en gång vartannat år. Max. Annars hinner man inte ut i världen och trassla till det tillräckligt.

Individuellt är jag den som gått sämst efter att ha haft 2 sittningar med rejält back. Det känns väl inte så roligt men med en fortsatt positiv inställning vore det väl f-n om man inte skulle ta dom nästa vecka. Man vill ju dra sitt strå till stacken. Inte komma till stacken med en skottkärra och börja transportera strån därifrån. Tack och lov har dom andra gått okej så slutresultatet är inte så illa.

Vidare är det dubbeltrav på Bergsåker den här helgen. Hörde att Vinnarhålet satte sitt andelssystem för 8800 kr per andel. Grattis till dom lyckliga innehavarna. Micke som gör systemen därnere är hetare än wasabi. Undra om han kan vara het nog att få in ett system som jag har köpt in mig i. Ska faktiskt skona butiken genom att inte köpa in mig. Det finns ingen anledning att på pin kiv döda deras lilla rush.

Sängen kallar inom kort. Imorgon förmiddag ska jag nämligen träffa Zeke för lite arbete med firman. Mail ska skrivas och ändringar ska göras på hemsidan.

Inga kommentarer: