tisdag 6 januari 2009

Årets..........

...
Här kommer en lista över årets......

Till mitt stora förtret har Tjompen skrivit ett liknande inlägg och det kommer därför se ut som jag plagierat idén. Nu är ju inte konceptet helt unikt för honom. Men bara för att förtydliga så har det här inlägget legat som utkast sedan 24 december då jag började fila så smått.

ÅRETS:

Julklapp: Enligt Hedersgurra att vinna mot honom i vetgirig.nu's "Det är tomt-liga"
Söndagshak: Skepparn med kapten Lindkvist i spetsen.
Blogg: Min va?
Livsfara: Båttur från småbåtshamnen till stan utan flytväst med samme kapten Lindkvist
Fylla: Otvivelaktigt Annelis pojkvän efter Oscar... Se här
Glöm bort snarast: Min tolkning av "Born in the U.S.A". Må den aldrig se dagens ljus
Dryck: Glögg såklart
Rejk: HedersGurra som tog emot 200 kr till 5,5 ggr pengarna och när hästen vann betalade ut 100kr. Alltså halva insatsen tillbaka....
Mustasch: There can be only one....



Efterfest: Den hos Gurra efter jättefesten på Skepparn. Stackars grannar.
Skåning: I brist på andra deltagare, Rille!
Låt: Delat mellan "About you know" med Timo Räisinen och "Geraldine" med Glasvegas. Hedersutmärkelse till Annika Norlin och hennes alias Hello Saferide
Festsällskap: 83 snedruckna finnar som under biljardturneringen i Tallin söp i dagarna 4 utan att sova
Citat: Här sitter man med blockers till ingen nytta eftersom idiotajäveln redan är all-in. Från HedersGurra
Idrottsolycka: Min ledbandssträckning under luciacupen i squash. En epok går i graven
Sjukgymnast: Förhoppningsvis karljäveln jag ska träffa på torsdag angående min demolerade fot-krake
30-åring: Ja, inte är det jag alla fall. Större tragedi till människa får man leta efter :
Svenska TV-program: På Spåret. Det blir aldrig dåligt. Björn Hellberg kan vara den största minnesbank man sett. Vore kul att se honom rycka i tutan på 10 poängs nivån även fast resan går till andra galaxer
Utländska TV-serie: Dexter. Bättre än nånsin. Man vill nästan börja ha ner folk i plastkassar själv :)
Energikick: Springsteen-spelningen i Götet. Ingen bjuder på samma blandning av total eufori och finkänslighet som honom. Flera gånger stod jag med tårar i ögonen och flera gånger var det som om man tagit ectacy. Det märks även att han har fötterna på jorden.
Film: Things we lost in the fire (egentligen -07 men den gick upp i Europa -08)
Cigarettmärke: Marlboro Light Menthol har väl sopat banan med konkurrenterna såvitt jag förstår. Däremot kommer ni inte se mig feströka längre. Kroppen har faxat in ett önskemål om att sluta med både sprit och tobak.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har du inte tagit upp Årets Brilla? För känsligt ämne...? ;)

/Pal

Marcus sa...

Pal: Det glömdes bort. Skulle nog stå mellan Göte o mig

Anonym sa...

Är inte så säker på det. Det finns ju en bricka som ständigt aspirerar på den titeln (även kusin med broder flod) och sen så har vi ju det nya stjärnskottet - flugan från västerås!!

/Pal

Anonym sa...

Jag ska knåpa ihop nåt liknande när jag får tid mellan allt jobb och alla Sopranos-avsnitt (17 på dagar är hyfsat va).

/HG

Marcus sa...

Pal: Helt rätt. Både Flugan och T.Brodin är såklart kandidater. Inräknat mig själv o Göte blir det 4 aspiranter totalt.

HG: Gör genast det. Den listan kunde bli mycket rolig