fredag 30 januari 2009

Förstafemma med Foppa

...
HedersGurra är på besök i staden. Enligt honom själv var det gigantisk stor chans att han skulle hamna på flaskan ikväll. Runt 12 hade han precis anlänt till stan och jag frågade ifall vi skulle äta lunch. Men det gick inte eftersom Peter Forsberg skulle hålla presskonferens i Ö-vik och han var tvungen att stressa iväg dit. Jag nämnde att han tack vare den inte kommer hinna med någon läskning ikväll. Han svarar:

"Det ska vi nog bli två om"

För en liten stund sedan kollade jag aftonbladet på nätet och vem dyker upp på bild? Precis bredvid Peter Forsberg. Heders. Som det mest naturliga i världen. Vad många inte inser när dom ser bilden, är att det är en mycket otålig och törstig person som inget annat vill än att komma hem och skicka sin artikel med ilfart. Sedan raka vägen ner på Svenssons och kliva över tröskeln in i dimman.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fy fan vad kul den sista strofen var.

Äntligen en belöning för att man vet vem Heders är..

Anonym sa...

är det inte stephen själv som står närmast foppa... // Jäger mintu

Anonym sa...

kan försäkra om att heders var en bra bit in på stigen genom dimman..

Marcus sa...

Jag har hört att han syntes i vimlet. Odds på att han sticker ut näbben ikväll?

Det är nog större chans att hitta Jimmy Hoffa i soprummet än att Heders håller sig hemma ikväll :)

Anonym sa...

Lugn Urban!! :D

/Pal

Marcus sa...

Ja, den där Hoffa kommentaren är bland det roligaste jag hört Urban säga. Skrattade hysteriskt i flera timmar efter jag hörde den