måndag 5 januari 2009

Nytt år, nya möjligheter

...
Hej och välkommen till 2009.

Förhoppningsvis kommer det här att bli ett underbart år. För mig kan det inte bli sämre alla fall. Såvida jag inte dör, blir förlamad eller tappar synen. Som många av er känner till har 2008 varit ett grymt trassligt år för mig. Åtminstone på planet ekonomi/karriär.

Egentligen borde man ta sig tid att på ett djupare plan reflektera över det gångna året. Vad som gått snett och vilka positiva saker man tar med sig till nästa år. Istället är man naiv som ett litet barn och hoppas att saker ska förändras av sig själv. Det kan såklart hända även om inte oddsen talar för det. Man skapar sin egen lycka här i livet trots att det många gånger känns annorlunda.

Något som känns väldigt orättvist är min fotskada. Jag kan acceptera käftsmällar av livet. Det är inget nytt. Men jag tycker det är så fantastiskt orättvist att råka ut för denna skada. Sqush är 2008 års ljuspunkt och jag kan inte begripa varför det ska tas ifrån mig. Nu kanske ett utsträckt ledband går att komma tillbaka från även om det känns motigt just nu. Plus att det kommer vara mycket större chans till nya stukningar for life. Djuptragiskt.

Några förändringar jag planerar att göra:

- Effektivare med pengar. Inte i samma grad slösa bort poletter på onödigheter som utemat vareviga dag
- Vilket går hand i hand med målsättningen att äta nyttigare. Mer fisk istället för kött. Drömmen vore att bli vegetarian, men det är ljusår bort för tillfället
- Pokerspelare söker fru?
- Försöka behandla människor runt omkring mig så bra jag kan
- Läsa mer böcker
- Arbeta mer med affiliateverksamheten och försöka utveckla en stabil, passiv inkomst

En sak som varit positivt med 2008 är min blogg. Dels har det varit ganska roligt att skriva och dels har jag fått en hel del läsare plus mängder med positiv respons. Därför tänker jag väl fortsätta med den ända till jag lessnar eller tills det blir omodernt. Om kvalitén sjunker får ni gärna hojta till när det är läge för mig att kliva ur etern för gott.

På nyårsafton hade jag planerat att vara nykter, men Jonas bjöd in mig på middag med sin flickväns och hennes kompis. Och hur kan man tacka nej till det. Vi åt lite god mat och drack lite goda drycker. Vid tolvslaget vandrade vi ner till hamnen för inspektion av fyrverkerierna. Grymt snygg uppvisning. Det smällde nog bort bättre delen av 100.000 skulle jag tippa.

Idag är det den 5 januari och jag har precis börjat spela ett rakerace på nätet. Själva spelet har inte börjat så bra även om jag tycker att pengarna har gått in i bra lägen. Hursomhelst är det ganska bra prispengar och fortsätter jag volymspela på det här viset kommer det nog att sluta bra. Vi får väl se. Det behövs förändringar just nu och i brist på lediga jobb får man göra det bästa av situationen.

Omaha har verkligen inneburit ett lyft för mitt svalnande pokerintresse. Det har gjort att jag tycker det är roligt att spela igen. Plus att spelet som sådant är relativt oexploaterat. Man ser folk göra samma fatala misstag som det gjordes på Texas under guldåldern. Mina första 50.000 händer har gått klart under förväntad vinst så jag hoppas jag springer lite bättre framöver.

Vi hörs text-ledes framöver.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ser fram emot ditt sista löfte angående affiliateverksamheten. Det behövs nu när man tagit steget tillbaka till stenåldern utan dator.

Anonym sa...

Du har inte funderat på att börja skriva för något tidning, kanske med inriktning poker, tennis eller annat intresse?

Anonym sa...

Apropå fotskadan, så borde du illa kvickt sälla dig till vristskyddsklubben, där jag varit en framstående medlem sedan elva år tillbaka.
Apropå omaha så är det ett djävulens bländverk 9 fall av 10 (så länge man inte avviker från max 2% av rullen per bord-regeln)...som jag as we speak bryter mot.

Marcus sa...

Zeke: Snart får du alltså den enorma nöjet att punga upp 10 laxar för en ny...

Sanna: Det vore i o för sig väldigt roligt. Ska undersöka saken. Tack för tispet.

Plisskin: Ja vem i helvete klarar av att hålla den regeln. Zeke tipsade mig om tåhävningar så nu är det vad som gäller. Jag tänker inte låta mitt hcp förhindra att jag ska kunna aktivera mig :)

Fint ord förresten, djävulens bländverk.

Benny Bling Bling sa...

Pokerspelare söker fru samt Jonas med flickvän och HENNES KOMPIS. Vad är det jag skymtar mellan raderna. Har du instruerat tentaklerna att söka flicka? Och fann du resultat redan på tolvslaget med kompisen? Går nämligen rykten om gratis sprit på Skepparn. Det om något måste ju leda tentaklerna rätt!

Anonym sa...

Benny: Min normala arbetsgång är att vänta 3-6 år innan jag gör ett move... Så nej, det hände inget mer än att jag drack sprit. På flera krogar dessutom.

//D Juan