söndag 11 januari 2009

Another saturday night

...
Vara lång-nykter är fantastiskt på så många olika plan att jag knappast ännu förstår djupen och vidden av det hela. Tror jag ska grunda en religion på temat. Guden som tillbedjes heter Krökspolaren och jag blir sektledare för ett gäng icke-drickare som en gång i veckan luftar sina fickor på var tionde krona. Eller vilken valuta dom nu vill ruinera sig i. Leendet, när man blickar ut över lokalen och ser folk nästan slåss om att få komma först till kollektbössan, kommer vara så stort att Heath Ledger's Jokern framstår som småkäftad.

"Tömmo edra fickor och krökspolaren bringar frälselse"
ska eka i min kyrka....

Kvällen har tillbringats i pokerlokalen där jag och Tony har suttit och spelat lite Omaha. Resultatet blev helt okej och vi har haft mycket roligt åt att studera vissa trassliga spelare och titta på hur deras spelstil ändras i takt med att resultatet ändras.

Särskilt en spelare från England spelar, när han inte är back, rätt försiktigt och okej. Inga alltför stora utsvävningar PreF och han vårdar poletterna någorlunda PostF. Men när han ligger back ändras allting. Varje hand raisas och oftast oxå genom att kryssa i "autobet pot" knappen, vilket innebär att om någon före honom raisar så re-raisar han automatiskt. Det här medför att en del potter blir rätt stora innan flop. Idag hade han det trassligt. Stackaren blödde inköp på flera bord samtidigt och när vi efter några timmar klev av hade han fortfarande bara små stackar på de bord han satt på.

Många fina chat-kommentarer har oxå skådats. I en flervägspott hade vi floppat topp två plus stegdrag och hamnade all-in mot en sydeuropeisk shortstack. Han hade KKQJ vilket inte var mycket att hänga i granen på 943 flop. Men när turn och river kommer T o J så får han till slut nötstege. Sin fina utdragning till ära skriver han följande i chatten:
- Fuck you preflop fishes....... Tack tack kompis

En annan spelare skrev, efter att ha gått tom, något i stil med "wp" eller "nh". Jag blir alltid förånad över att någon är vänlig efter att ha förlorat sina pengar. Nästan så man tycker lite synd om personen i fråga. Fast det är ofta en onödig tanke. Blott några sekunder senare kommer någon spansk eller italiensk harang som man kan gissa inte betyder att man tillönskas ett fortsatt framgångsrikt liv. I den här typen av meddelanden känner man ofta igen något enstaka ord, tex det spanska ordet för hora; puta. Eller det franska ordet för skit, merde

Nu ska det nog sovas och vilas inför morgondagens nystart. Blir rätt mycket spel den närmaste veckan och förhoppningsvis finns där en kruka med guld vid regnbågens slut. Eller snarare flera riktigt feta kittlar för nu ser det mycket trassligt ut.

Avslutningsvis vill jag bara berätta att jag för tillfället lyssnar en del på Cat Stevens. Han har gjort många fina glädjebringande melodier. Here comes my baby, Another saturday night, Can't keep it in, The wind, Father and son för att nämna några

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tror att du kommer röna stora framgångar med den där sekten, iaf på söndagar när folk är bakis så de vill ta till repet, har ångest över att supit upp alla poletter 2 veckor innan lön, etc. etc.
Dock rekommenderar jag att alla nya medlemmar ska få skriva på ett bindande kontrakt som innebär att du får alla deras kommande intäkter de närmsta tre månaderna om de går ur - annars tror jag att sektens medlemslista sjunker snabbare än Stockholmsbörsen varje månad den 25:e när törsten kommer som ett brev på posten med lönekuvertet!

/Pal

Marcus sa...

Närmaste 3 månader? Tre år låter mer rättvist. Jag ska leva jag oxå... .:)

Anonym sa...

Det känns redan nu när jag läste dit inlägg som att jag vill gå med i doneringssekten. Krökspolaren har lagt sin hand på min axel. Det gjordes måndagsnatten 5 januari, det var euforiskt och jag signerade någon form av provanställningskontrakt som löper fram till och med 15 februari nej vänta, 13 februari som är en fredag. Första helgen lider mot sitt slut och den har bestått av Yoga, träning, film och annat som ordinerats av den store Krökspolaren... Varje gång jag spolat under 1 månad eller mer så tror jag att jag kommer närmare den eviga nykterheten och ett äkta medlemskap i iogt-nto rörelsen och förhoppningsvis Tempelriddarna. Krökspolaren kan vara en av Tempelriddarna?!

Se ya soon... /Fredrik ofta beskriven som otörstigast på blå linje (Adam Tensta inkluderad)

Anonym sa...

Gurk: Givetvis bör det vara 3 år, minst! Vad tänkte jag på... kanske fick för mig att du hade bra ekonomi..? :D

/Pal

Marcus sa...

F to the Mont: Tempelriddare vore nöten... När man har ett skarpslipat svärd vid sin sida behövs ingen sprit. Man får sina kickar av att slakta de icke-troende på korståg i det heliga landet.