söndag 30 november 2008

Glad första j---a advent!

...
Det är ju första advent och skyltsöndag idag. Det får mig att tänka på två saker.

1) Bland det mest irriterande ljud som finns i den här världen måste vara en snorunge utrustad med en tuta. Ni vet en sån där som först bara rullar ut sig och sedan tutar för fullt när den är fullutvecklad. Lise har just lyckats googla fram att dom heter blåsormar. Vem har koll på det namnet? Borde förbjudas och likställas med vapeninnehav.

I min skyltsöndags-ungdom hade vi mycket saker för oss. Ett trick vi jobbade mycket med var att springa runt fylla så många marshaller som möjligt med snö. Det blev ett härligt sprak när den kalla snön mötte det flytande stearinet. Slutligen slocknade ljuset och ägaren till ståndet hamnade på rejäl kamin.

2) Man är olika snabb att få upp julpyntet. Vet ni vem som var först i Sverige att få upp adventsljusstaken i år?

Just precis. Jag själv. Har nämligen inte tagit ner den sedan förra året. Eftersom jag behöver ledljus när jag ligger och ser på tv-serier (har inte orkat skruva upp sänglampan trots att jag bott i lgh i 4 år) blev lösningen att inte plocka ner eländet förra julen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha perfekt med ljuststaken, själv behöver jag inte sätta upp julgardinerna i år för de hänger redan på plats sen ett år tillbaka.

Marcus sa...

Ja se där... Det finns bara fördelar med att lämna pyntet framme.