lördag 29 november 2008

On the road

...
Nu är det inte lätt att vara mig. Klockan är 7:17 och jag har redan varit vaken i tre kvart. Duschat, pysslat och packat. Kl 08 plockar jag upp mina lagkamrater för avfärd mot Västerås. Den där härliga gamla kostigen till väg. Den som brukar vara halkig samt proppfull av långtradare.

Det är biljardseriespel i dagarna två. Jag spelar för Gävle och patriotiskt nog är det ingen i laget som just nu bor här. Det är div.1 och jag antar att vi får stå som favoriter, såvida inget av dom andra lagen grävt fram några fidusar ifrån gömmorna.

Synd att behöva lämna Gävle nu när det är sån fin uppställning på plats. Både Montell och HedersGurra är här. Gurra delar bostad med mig hemma hos Rille och i sedvanlig ordning bjöd gårdagskvällen på pokerspel samt ett enormt kackel. I sedvanlig ordning vann Gurra medan jag förlorade. Vissa naturlagar rubbar man inte på i första taget :)

Fridéns.... (låter som ett snyggt o anrikt efternamn)

Inga kommentarer: