söndag 30 november 2008

Gurkan i gurkstan

...
Nu är man precis hemkommen till casa de Rille där jag planerar att parkera min trötta kropp för natten. Imorgon ska jag besikta bilen på eftermiddagen så jag måste pallra mig hemåt i god tid. Har nämligen haft körförbud sedan första vitsippan skådades i Skåne, och det känns som tillräckligt länge.

Vi har varit och spelat div.1 biljard i Västerås under lördag och söndag. Alltså i lag. 4st och vi representerade Gävle BK. Vi vann alla matcher och leder tabellen i princip ointagligt inför det avslutande sammandraget i Stockholm i februari. Så det är ju bra.

Min egen insats är jag inte särskilt nöjd med. Jag vann alla matcher utom en, men jag kom inte upp i min normala standard. Inte ens i närheten av den om jag ska vara ärlig. Jag har helt enkelt glömt bort hur svårt det är att spela bra biljard. Det är jobbigt för psyket att spela när man känner sig osäker på till och med de enklaste stötar. Ska försöka åka till Gävle och spela lite mer. Där finns det riktiga bord plus att det finns lite fler folk att sparra mot oxå. Det fanns en tid när good old Gurken var ett någorlunda respekterat namn i biljardkretsar. Nu förknippas man med kabling, tvångstankar o eldning.

Mina motståndare var av klart blandad kvalitét. Särskilt en av dom sticker ut litegrann. Det var en junior som anses vara väldigt lovande. Vilket han säkert är. Om det inte vore för att han var den sämsta förlorare jag sett i hela mitt liv. Gnällde konstant under matchen och var allmänt arrogant. Rätt tråkigt att se. Särskilt eftersom jag själv var en dålig förlorare i min ungdom (inte på samma nivå som honom dock) och jag vet att det inte direkt hjälper en att prestera sitt bästa. Hoppas han får ordning på humöret så han kan fokusera på att utveckla sitt spel istället för att brinna likt gävlebocken tre dagar innan jul.

Senare på kvällen blev det tillsättning på Harrys. Vi åt god mat och drack några öl. Sedan vidare till Bishops för intag av fler öl samt lite gammeldansk. Slutligen hamnade vi på Blue Moon Bar, en enormt stor krog i Västerås. 3 olika dansgolv och jag estimerar antalet gäster till flera tusen. Bör vara en av Sveriges största krogar. Allt som allt, en mycket trevlig kväll.

När jag vaknade i morse hade jag massa meddelanden på mobilsvar. Bland annat ett från 06:26 i morse. Det var Tomas från Falun. Hyfsad efterbalja han lär ha trillat ner i.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom inte heller upp i min "ordinarie" standard men huvudsaken att man vinner matcherna! Tänker man efter så är det ingen konst alls att vinna då man spelar bra, men sjukt bra, och viktigt, att vinna då liret inte stämmer och man får borra ner skallen och kämpa mer än Karelin gjort i hela sitt liv för varje mitt i hål!

/Pal