måndag 10 november 2008

Uggla

...
Magnus Ugglas blogg är otroligt rolig. Jag måste klippa in ett stycke där han ber om ursäkt för att hans vita månad gick åt helvete.

"Idag har jag ångest. Känner mig som en svikare, framför allt gentemot er. Ni är ju ändå rätt många som är inne och läser här och självklart innebär det att jag tagit på mig ett visst ansvar. Fan vad dålig jag är. Usel.

Igår efter föreställning nummer två bar det ju iväg till Oscars där efterfesten skulle gå av stapeln. Alla var uppspelta och bröliga. Tjo och tjim. Själv var jag allt annat än brölig. Slokande mötte jag upp med det fejiga Oscarsgänget. Där var en rödnäst Claes Malmberg, en fryntlig Henrik Dorsin som lite lagom rund under fötterna hade modet att sjunga Karl Gerhard kupletter för mig. Längre in i lokalen träffade jag några av dansarna, så förfriskade att de talade enbart med konsonanter och uppe på bordet bredvid stod vår kapellmästare, vi kan kalla honom Hans, och dansade Riverdance. Han dansade så häftigt däruppe på bordet att han ganska snart åkte i backen men det verkade inte störa honom det minsta, han fortsatte sin Riverdance fast liksom liggande.
Jag blickade sorgset ut över förfallet, drog en djup suck och tänkte, ”sådär vill jag också bli”.
Sekunden senare stod jag i baren med en grogg i näven. Jag var tillbaka.
Det blev ingen vit månad. Det blev fem vita dagar. Men det är ju inte så tokigt det heller."

Inga kommentarer: