söndag 2 november 2008

Sjungande söndag

...
Igår var det ingen fest. Bokstavligt talat.

Medan andra klädde ut sig till allehanda läskigheter satt jag hemma och gjorde inget särskilt. Det är straffet för att hamna på jättefyllan på en måndag (förra måndagen). Med mig hade jag HedersGurra och vi ägnade kvällen åt sporadiskt pokerspel samt kraschande av bilar i GTA4.

Det går inte att nämna hur härligt det är att må bra på en söndag för många gånger. Allting roligt har ett pris. Så är det bara. Har idag pratat med ett flertal människor med olika grader av ångest. Vinnaren i kategorin yppade följande:
"Det är människor som mår så här som hoppar från balkongen"
Underbart bitter och härlig kommentar. Sätt en tavelram runt den kommentaren och man har ett konstverk.

Såg hejdlöst roliga bilder på Facebook. Det var från en halloween-fest i Dubai, och temat var bokstaven P. Ett fantastiskt roligt tema eftersom det inbjuder till ett mycket större spektrum utklädningar än tex 80-tals fest. Funderade på olika saker på P man kan klä ut sig till. Påve, plankton, pastor, papphammar, partiledare, pingisracket... Ja ni hör ju själv. Möjligheterna är obegränsade.

Nu blir det ett kort biljardpass. Sedan middag med Jonas. Misstänker att han ska försöka lura in mig i en söndags-flaska. Därför ska jag klä mig så risigt som möjligt. Då minskar chansen betydligt för att trilla dit.

Later....

Inga kommentarer: