måndag 3 november 2008

Kan maten bli klar någon gång???

...
Hallå i stugorna... Hur står det till såhär 33 minuter innan Boston Tea Party sparkar igång?

Dagen har varit precis som vanliga måndagar. Oproduktiv. Ingenting har jag hört om jobbet jag sökt, vilket ärligt talat oroar mig lite. Brukar tänka positivt kring sådana saker som inte rör spel men jag börjar inse nu att dom antagligen inte kommer välkomna mig ombord med tårta och heliumballonger. Fast det har alla fall inte spruckit officiellt ännu.

Poker har jag spelat en stund idag. Det gick sällsynt illa. Samtidigt satt Gurra i soffan och spelade GTAIV på hög volym. Var tvungen att plugga i mina hörlurar och fejda iväg till tonerna av alla ljuvliga låtar i mitt Itunes. Har hittat en indiegrupp som gjort många sköna låtar. Ska lägga in ett klipp längre ner. Musiken gjorde susen och jag fick sluta dagen på sensationella even steven. Man kanske skulle korka starkspriten....

Jag har listor sparad över saker som jag dels ska göra på kort sikt, och dels på lång sikt.

På kortsiktiga listan har jag länge haft "Lyssna på Jens Lapidus sommar-program". Det gjorde jag igår. Vet att många pratat väl om programmet. Med risk för att sno någon annans kommentar så är han en irriterande jävel. Han är framgångsrik advokat, med så mycket kurage och hjärta att han frivilligt slutar på Mannheimer/Swartling för att istället bli offentlig försvarsadvokat. Han har skrivit bästsäljaren "Snabba cash" och bestämde sig att enbart skicka manuset till de förlag som godkänner att få den via e-post (istället för via papperskopia). Slutligen är han utsedd till Sveriges bäst klädda man. Ja, där kan man prata om att vara komplett/perfekt.

Hursomhelst. Av alla saker han gjort är jag mest imponerad över författandet. Vilket även ligger som en fet nagel i ögat på min långsiktiga lista. Hur i helvete får man ihop en bok samtidigt som man jobbar heltid? Nog för att hans jobb som brottsmålsadvokat angränsar till bokens ämne, men ändå. Det är svårt nog att kunna läsa en bok fokuserat på hemmaplan. Sådant gör man med fördel under semestrar i alperna. Själv jobbar jag inte alls och får heller inte ner en rad. Förutom i bloggen då, men det räknas inte eftersom det mer är frågan om random babbel.

Är det något jag önskar att jag gjorde skulle det vara att skriva en bok. Har ingen aning vad jag skulle skriva om, förutom att det inte skulle vara en skönlitterär historia. Vet själv att jag har 2 idéer på ämnen. Det ena handlar om spel och det andra om alkohol. Nu kommer inte något bli av. Sedan jag skrev examensarbeten på högskolan vet jag hur jävla svårt det är att knyta ihop säcken på längre arbeten. Att få en röd tråd genom en bok på 200 sidor är antagligen att jämföra med att ro en eka över Atlanten med 2 Marlboro Menthol som åror.

Igår åt jag med Jonas på Skeppsbron. En hamburgare gjord på speciellt vis med advocado-dressing bla. Det var väldigt gott och kan rekommenderas. Tror dom fått till en bra meny därnere med lite annorlunda maträtter man inte ser på normala restaurangers tråk-menyer.

Nu blir det middag och tv-seans. Återkommer efteråt ifall Filip & Fredrik ger mig några intressanta uppslag att diskutera.

Just ja. Gruppen jag pratade om heter "Hello Saferide" och den låten jag gillar mest har ännu inte släppts på skiva. Men den här är oxå riktigt bra och heter "The quiz".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja och det irriterande är ju att han skulle ju kunna ro med mentolcigg....vi skulle ju bara röka upp dem innnan.

Marcus sa...

Ja verkligen. Yrkespuffare som man vi är.

Anonym sa...

Hello Saferide är en person, inte en grupp... :) Annika Norlin heter hon och det är även hon som opererar under artistnamnet "Säkert!". För övrigt så gillar jag din blogg, du är duktig på att skriva! Kul att hålla lite koll på vad som händer i min forna hemstad också, hehe! Sorry för besserwisser-kommentaren men man är ju som man är... /Smygläsaren

Marcus sa...

smygläsaren: Just ja, det är ingen grupp. Nu när du säger det kommer jag ihåg att jag sett det någonstans. Artistnamnet "säkert" har jag aldrig sett skymten av.

Låten jag urpsrungligen hörde på p3 heter "middleclass" och är as-bra.

Kul att du gillar bloggen. Tack tack....

Jag smygläser själv massvis med bloggar både här och där.. :)