torsdag 27 november 2008

Primero dias con Gävle...

...
Idag hade jag stora planer för bloggen. I gävle brukar jag alltid få parkeringsböter, och för att slippa detta hade jag planerat att köra bilen och ställa bort den på högskolans gratisparkering. Jag rör på små ytor när jag är här och egentligen behöver jag inte droskan förrän på lördag då vi åker till västerås.

På samma högskola som jag tillbringade några av mina bästa år på. I samband med detta tänkte jag vandra runt skolan och ta några kort. Friska upp mitt minne litegrann. På min gamla studentlägenhet i midgårdslunden. På rävhallen som ingen fortfarande förstår tanken bakom. Ville även se det nya biblioteket som tydligen ska vara en estetisk femetta.

Tänkte oxå passa på att ta kopior på min C- och D-uppsats. Kan vara bra att ha. Eller åtminstone roligt att kunna bläddra igenom någon mörk och kall februari-kväll när allt annat gått åt helvete.

Alla dom här planerna sprack och istället blev det biljardspel på Interpool. Spelade med Huge några timmar och det flöt på ganska bra. Betydligt bättre än jag räknat med. Börjar därför andas lite hopp kring helgens seriespel. Innan jag åkte hem torskade jag hundra riksdaler mot Chamat. Jag fick i sedvanlig ordning varannan sprängning samt poäng på sexan, åttan och nian. Distansen var 5 och jag torskade med nesliga 5-4. Vid ställningen 3-3 lyckades jag göra en av mina bästa stötar på evigheter. Med höjd kö. En lång-underskruv som bet exakt så som jag ville. Den fick inte åka rakt bakåt utan vara tvungen att första hoppa lite åt vänster så att den träffade vallen samtidigt som underskruven tog fart. Uppå detta var tempot perfekt så att den precis gled förbi en blockerande boll.

Det är väl bara att förbereda sig på p-böter imorgon. Bilen står förvisso på rätt sida datumparkeringens, men inga poletter är ilagda i automaten. Med lite tur tar jag bilderna från högskolan upp imorgon. Det är inte utan att man blir lite sentimental. Kanske det kan bli en lunch i den gamla bamban.

What else. Jo just ja. Har spelat lite poker idag. Omaha för att vara exakt. Rille har övervakat mitt spel och gett mig lite pointers kring hur han tycker man ska spela. Det kändes helt okej och jag märker att hans spelstil gör att man kommer in bättre i potterna och undviker en hel del struliga situationer som jag annars själv emellanåt sätter mig i. Ska bli intressant att se om jag kan upprätthålla den här spelstilen även på egen hand. Tidigare har jag inte uppskattat omaha, men den senaste månaden har jag upptäckt en del av spelets tjusning. Plus att det alltid är intressant och motiverande att lära sig något nytt.

Inga kommentarer: