fredag 14 november 2008

Put me back in the fridge again....

...
Fy fan va hemskt...

Nu har jag senaste timmarna tvättat, vikt, kokat, torktumlat, sorterat, brunnit, kavlat, grimaserat, druckit (nej, det blir på söndag) samt burit hela tvättlasset uppför ett stort antal trappsteg.

Mitt arbetstempo skulle gjort en heltidstvätterska grön av avund. Som om detta inte vore nog har jag även dammat av sovrummet samt bäddat sängen med nya sängkläder. Riktiga satin-prylar från Hemtex. Ska bli spännande att se om det är bättre än IKEA:s halvsatin som jag jobbat med tidigare.

Förresten kommer jag inte hinna prova sänghimmelriket så länge i och med att min käre far kommer stå tutandes utanför kl 08:55 imorgon bitti. Eftersom han är några år över 60 antar jag att det blir jag som kör, åtminstone när vi närmar oss Stockholm. Där försvann den tupplurs-möjligheten.

Helgen ska spenderas med familjen. Min syster, min ena systerdotter samt min pappa och min styvmor. Imorgon kväll ska vi först äta middag i gamla stan och sedan åka båt till Djurgården och se Ulvesson-Uggla-Rheborg på Cirkus. Har hört mycket gott om den showen så det ska bli mycket trevligt. Förutsatt att jag klarar att hålla mig vaken efter kvällens slit och släp. Antar att en av de få fördelarna med pokerspel är att man lärt sig tortera kroppen att sova oregelbundet eller i värsta fall inte alls under många timmar.

På lördag ska jag möta upp med Montell och vandra iväg på Cristian Beijers vernissage. Blir mycket spännande. Det tavlor jag sett av honom är grymma och det vore häftigt att köpa på sig några. För tillfället ser min ekonomiska situation inte ut som något som tillåter inköp av tavlor för 5-siffriga belopp. Därför blir det nog titta och dricka istället. Ett gammalt trevligt knep som fungerat i generationer.

Sedan blir det middag hos min syster utanför stan, och jag antar att vi blir kvar där hela kvällen.

Söndagen blir min hemresedag och jag ska tajma in det så att jag åker samma tåg som Montell och Mange Myt. Då kan det nämligen bli FLASKA på tåget och sedan när vi kommer hem ÄNNU MER FLASKA. Förra söndagen var tydligen en magnifikt rolig läskardag och jag tänker inte försitta ytterligare en möjlighet till skoj. Dessutom blir fredag och lördag lugn så jag anser mig förtjäna lite avkoppling.

Måndagen kommer bli en katastrof. Lindrande faktorer kommer vara Resorb, nytt vardagsrumsbord, CubaCola samt Boston Tea Party.

Ha en trevlig helg mon amis.....

PS. Är det någon som vet vilken film citatet i rubriken kommer från? DS...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Demolition Man brillo.. Hörde jag 2 till 5?

/A

Marcus sa...

Korrekt svar.... Du har vunnit äran att få spela matcher om 50 kr mot mig från noll! Mycket bra erbjudande

Anonym sa...

Dåligt med uppdateringar nu... kan det bero på ditt kraschade psyke efter ännu en fyradagars?

/Heders

Benny Bling Bling sa...

Hallå?!
För mycket sprit?
Spöken?