onsdag 12 november 2008

Play it again, Sam.....

...
Tänkte just försöka skriva ett poetiskt och vackert inlägg. Mest för att jag är lite knasig, men oxå för att kolla min artistiska begåvning. Ord som "ynnest" "blott" etc etc grävdes fram. Nämnde att solen och markfrosten bildade ett fint färgspektrum.

Kom ganska snart på att jag inte är menad för den poetiska scenen. Så vi skiter i det.

Igår blev man kraftigt akterseglad. Hade sökt ett jobb på Manpower och strax innan lunch ringde en tjej därifrån och kallade mig till en intervju. Idag 13:30 skulle jag träffa hennes chef Helena.

Några timmar senare ringer samma person tillbaka igen och förklarar att det blivit ett missförstånd. Den här assistenten väljer normalt ut kandidater till Helena. Den här gången hade det blivit ett missförstånd så Helena hade redan valt kandidater själv. Väldigt proffsigt måste jag säga.

Tur jag är en person som inte tar saker och ting så allvarligt. En mer svagsint person hade kunnat få ett totalt nervsammanbrott. Det kanske tom vore ett bra test innan man tar dit en person. Kolla reaktionen. Blir den alltför våldsam kan man lätt räkna ut att vardagens små spratt kan räcka för att bryta ner personen och skapa en patient till akutpsykvården. Tvångströja och madrasserade väggar.

För att citera någon klämkäck gammal kliché-morsa gäller det att ta nya friska tag.

What else? What else?

Jo just ja. I 2009 års Sundsvalls Poker Awards (SPA) kommer jag vara nominerad i kategorin "Framkallat fold där inte ens stämjärn hade hjälpt". Hans hand var JJ (krokar, gylfar, pojkar) och floppen var T86. Rejält bet på turnen säkrade saken. Hade jag vetat att han haft en så pass stark hand hade jag tagit min Mats ur skolan redan på flopp. Jag hade 98 och hade således några vinstkort även om han synat.

Angående SPA borde det finnas. Vore kul med galastämning, pokaler och glitter. Så får vi andra sitta och applådera när Stefphen och Klonk-Anna tar hem varenda kategori. Ett evigt vandrande upp och ner på scenen. Dom möter varandra vid den där lilla trappen man alltid ser. Den vid sidan av scenen som vid sällsynt lyckosamma tillfällen skapar en vurpa. På tal om Stefphen var han på plats igår. En 2:a plats i turneringen och 2880 kr att lägga på konjak och cigarrer.

Nu ska jag åka ut till Kvissleby för att hämta upp ett vardagsrumsbord och en matta. Det gamla satte jag som bekant foten igenom efter att för artonde gången misslyckats med en sannerligen klurig passage i Guitar Hero.

Inga kommentarer: