onsdag 15 oktober 2008

Gäsp

...
Att kliva upp 03:00 gör efterföljande kväll till en gäspig historia. Är i skrivande stund så trött att jag skulle kunna somna stående. Men eftersom jag har mat i ugnen måste jag åtminstone hålla mig vaken till jag är klar med det. Vore trist att vakna till ljudet av brandbilar och nere på markplan se brandgubbarna veckla ut studsmattan och skrika "Hoppa, hoppa".

Första delen av dagen tillbringades nere hos Jonas o Björn på Skeppsbron. Det är full renovering och från att bara ha varit restaurang ska det nu bli lite lounge-aktigt. Det primära syftet med det är att få dit lite bertlare. Faktiskt tror jag det kan bli bra. Vore kul att ha ett litet stamhak att besöka som uppvärmning på lördag-eftermiddagar. Både Jonas och Björn har oxå sagt att alla nära vänner kommer dricka gratis åtminstone fram till jul. 

Förutom detta lilla (med betoning på lilla) äventyr har dagen inte bjudit på många händelser värda att nämna. 

Jag har:

- Spelat biljard en timme, nästan ensam på hallen
- Ätit lunch på Curres
- Kört runt runt med Tony för att bägge fasat för eftermiddagstristessen hemma i lgh
- Nästan grejat hela korsordet i dagens ST
- Sett flera nya "how i met your mother"-avsnitt
- Spelat lite sporadiska små poker-pass och inte ens förlorat pengar

Apropå tv-serier har jag fått nys om en serie, skapad av samma snubbe som gjort "Two and a half men". Den heter "The big bang theory" och utspelar sig bland ett par riktiga töntar (läs brillsnokar) som bor granne med en riktigt het tjej. Deras relation ska tydligen vara rolig. Deras enorma intellekt blandat med hennes enorma anti-intellekt. Ska kollas upp.

Återkommer

2 kommentarer:

Anonym sa...

stämmer stämmer det kommer bli gratis chilinötter av det starkaste slaget.... därav kommer ölförbrukningen öka markant från din sida.. mentholpaketen kostar 78 kr

// skeppsredaren

Marcus sa...

Nej nej, jag betalar för chilinötterna så står ni för alkoholen. Det blir bättre för alla parter tror jag.