torsdag 30 oktober 2008

Sådärja, då var snöhelvetet på ingång

...
Tidigare idag var jag ner och spelade biljard. Bredvid mig spelade ett sällskap om 3 st plus den enes barn. Tre och en halv alltså. Tror ursprungslandet var i krokarna av Turkiet. Ingen av dom drack alkohol.

Baserat på den här grundinformationen har jag en undran. Hur är det möjligt för dessa herrar att föra ett sånt ohyggligt oväsen att jag inte ens kunde uppfatta mina egna tankar. Än mindre radion som spelade musik på förhållandevis hög volym. Dom här 3 väsnades betydligt mer än vad jag + 7 skulle göra på jättefyllan. Vet inte om det tillhör kulturen att skrika för full hals.

Såna här åsikter kan missuppfattas så jag måste förtydliga att jag absolut inte har något emot icke-svenskar. Tvärtom. Vänligare inställd svenne är svår att hitta. Det är snarare en tyst undran om det här är normalt eller om det bara var ett gapigt sällskap. En del i att jag uppfattade ljudnivån som extra hög kan bero på att språket är rena grekiskan för mig. Den som har facit får gärna upplysa mig. För övrigt ska jag gardera mig till nästa biljardpass. Det blir Peltor-lurar med inbyggd radio.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Har på slutet haft ett litet omaha-projekt, där jag utan större allvar försökt sätta mig in i spelet. Det har gått ganska bra även om insatserna minst sagt varit modesta. Hursomhelst, idag ville jag kolla några saker och införskaffade därför PokerTracker för Omaha. Jag installerade skiten och kollade mina fakta. Tog sedan en liten sittning till. Som tack för att jag var seriös och skaffade statistik-program hittade jag ett nerslag på 3 inköp nästan direkt.

Rille skrev på msn "Bort med skitprogrammet. På Ipoker är det ingen som har det och alla vinner". Det kanske blir till att följa det rådet.

I en hand hade jag AA96 och re-raisade PreF. Flop kommer A87. SB betar rakt ut, jag slår om varpå han stoppar in. Jag lyckas missklicka och foldar trots att hela klabbet i princip var inne. Listigt listigt..

Över till något roligare. Här kommer en bild på något som gör mig gråtmild och alldeles varm i hjärtat. Den gröna tonen och den perfekta rundningen. Känn på namnet. Tan-que-ray. Det ligger bra i munnen. Bättre Gin går ej att finna. Det är inte utan att man blir lite småtörstig. Jag har länge sagt att om jag var tvungen att välja en drink som jag var tvungen att dricka resten av livet, skulle det plättlätt bli Gin&Tonic. Den är livet självt och går omöjligen att fördricka sig på!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Normalt eller inte? Kolla på nästa drabbning mellan Galatasaray och Fenerbahce. Tror att du kan få en liten hint om vad svaret är.


/liiii

Anonym sa...

Och äckelginet börjar skrika.
Bryta nacken av flaskjäveln borde man göra.

/Gurrrr

Marcus sa...

Lee: Haha, ja det har du helt rätt i. Eller kanske en biljardmatch mellan dom som ägde södergrillen tidigare?

Gurr: Tejpa nacken på flaskjävlar borde man göra!

Anonym sa...

Apropå turkar så har jag ett exempel på araber (bra övergång där va!? Sten hade varit stolt :D ). Då jag var i Egypten för 1,5 år sedan så var jag på hotellets nattklubb/diskotet. klockan var kring 01.30 och in kommer jättelilla familjen kroknäsa med - uppskattningsvis - 8 barn i åldern 1-5 år som uppmuntrade av föräldrarna fick leka rövare därinne tills stängningsdags.
Förutom att föräldrarna visade prov på sitt exceptionella omdöme om när barn i den åldern egentligen kanske bör nattas så hör till saken att ljudnivån därinne var sjukligt hög (högre än Jesses kurrande mage en lördagkväll utanför Södergrillen), säkert över 100 decibel!
Att dessa barn utvecklar hörselskador finner jag föga otroligt och då är risken hyggligt stor att de som tonåringar och, sedemera, vuxna kommer att gorma och leva rövare - bara för att förstå vad den andra säger!!!

Sen råkar jag ha hygglig insider på att detta fenomen inte var specifikt just för DENNA lilla familj araber...

GT är grymt gott!
Bjuder på en i Gävle... ;)

/Pal

Anonym sa...

och flaskan finns på skeppis

/söndagstonic kanske ???