fredag 17 oktober 2008

Rälsbuss till Gävle, vad det lider

...
What up, fukkers!

Den här bra dygnsrytm har varit en trevlig förändring i mitt liv den senaste veckan. Allt gott måste komma till ett slut, även dessa tidiga morgnar. Efter någon vecka eller så brukar det bli en långsittning och sedan är det tillbaka till sova-hela-dagen-syndromet. Så tack för den här tiden.

Igår var det seriematch på squashen och vi mötte 2 st tjejer. Den ena väldigt duktig trots sin ringa ålder. Tror hon vunnit junior-sm eller liknande. Huromshelst, jag såg till att det blev bra bolldueller och vann till slut alla mina set. Just nu leder vi ligan och jag ser inte många hot eller anledningar till att vi inte skulle vinna. Jesper, min lagkamrat, spelade sjukt bra igår, och om vi fortsätter på inslaget tema kan vi mycket väl vinna nästa division oxå.

Tänkte åka till Gävle idag och försbereda mig för Jesses partaj. Det kanske kan bli några turneringar hemma hos Rille och med lite tur får man resan betald. Därför begav jag mig till Tradera i jakt på såna där billiga 1-kr tågbiljetter som alla människor pratar om.

Det fanns 5-10 resor avseende 12:11 tåget. Men det var full fart på auktionen på samtliga och jag insåg ganska snart att dom kommer gå för runt 200 kr. Köper man direkt på SJ kostar resorna 220 kr för den avgången, så det verkar inte särskilt stor mening att genomgå hela trasslet med bud hit o dit, för att i slutändan tjäna en silverfemma.

Hursomhelst ångrar jag inte att jag aktiverade mitt Tradera-konto. Jag har nämligen hittat en ny hobby. Att fulbjuda på auktioner jag inte har något intresse av att vinna. Det kan jämföras med att agitera när 2 st andra är i en diskussion (Andreas sa till mig igår att din morsa är fet). Jag kommer fortsätta trissa priserna ända till jag råkar bjuda högst och därmed bli tvungen att köpa något.

Igår drev jag upp priserna från 10 kr till 60-70 på en massa tågauktioner. Dagens nöje blir kanske att ge mig i kast med lite mer vanliga saker. Någon gammal vas eller så. Kanske kan driva detta så långt att man kontaktar säljaren i jakt på lite provision?

Rille har förresten bestämt sig för att dricka alkohol för första gången på flera månader lagom till lördagens fest. Historiskt sett har han spelat bort ganska mycket pengar på fyllan, och därav nykterheten. Men nu har han den perfekta planen. En plan som minimerar risken för att några pengar försvinner på småtimmarna. Detaljerna tänker jag inte gå in på, men den innefattar tillfälligt låsta konton samt pengatransaktioner mellan banker. Antar att han är bra törstig som orkar genomgå detta. Detta ska vi fira genom att dricka en Malibu-cola i Rilles ära. Välkommen tillbaka, kompis!

Inga kommentarer: