tisdag 28 oktober 2008

Top of the morning to ya!

...
I brist på annat vettigt att göra 05:22 på morgonen tittar jag på Ellen DeGeneres talkshow. Hennes gäst är ingen mindre än Michelle Obama. Intressant att se vilken otrolig kampanj presidentvalet är, och hur det handlar om att sälja en helhetsbild.

Frun ger ett mycket sympatiskt och trevligt intryck. Pratar mycket om familjevärderingar och om deras barn, som såklart även dom är perfekta. Även om det ser avslappnat ut kan man tänka sig vilken planering det ligger bakom varje ord som sägs. Vore intressant att veta hur många anställda som bara hanterar press, analyserar och kommer upp med lämpliga sätt att vinna fler röster.

Jag har inte följt valet så väldigt noga, men det känns som om familjen blir en liten bonus-grej såhär i spurten. Som pricken över i:et på något sätt.

Om jag själv vore amerikan skulle jag tveklöst rösta på Obama. Nu ska jag prova att spela några poker-händer fram till 10:00, då jag ska befinna mig på bilprovningen i Nacksta.

Inga kommentarer: