onsdag 22 oktober 2008

På fotfronten intet nytt

...
Igår åkte jag upp på sjukhuset för omplåstring och tillsyn av min svåra skada. Det kändes som kallbrand och amputering låg nära till hands.

Det tyckte inte sköterskan jag besöke utan hon gav mig alla ingredienser till att tillverka min egen omslag. Alsolsprit, kompresser, bandage samt proffstejp. Alsolspriten torkar tydligen ut huden och suger på så sätt upp all smuts etc. När jag tog av mig bandaget när jag kom hem var huden helt igentorkad och jag funderade på om det där omslaget gjorde mer skada än nytta. Ska göra ett nytt idag, fast vara lite mer sparsam med alsolspriten.

Sa att jag eventuellt skulle hjälpa Jonas och Björn på Skeppsbron idag. Det var tydligen tusen saker att göra och en chaufför till att hämta massa saker behövdes. Men tror tyvärr att detta måsta ställas in eftersom jag har exakt samma fotvärk som igår. Min squashmatch imorgon ligger inte alls särskilt bra till och det grämer mig något otroligt.

För övrigt stöter man på vinnare på de mest otippade ställen nuförtiden. Pizza-servitören på Jop's lät igår meddela att han kvällen innan vann $1,059. Grattis grattis.

Såg att Chamat vunnit 3 raka i US Open, som pågår i Chesapeake, USA. Det är dubbel-cup hela vägen och om man tidigt kommer på förlorarsidan måste man vinna otroligt många matcher för att ta sig någonstans.

Idag möter han Jose Parica, en gammal money-gambler som definitivt har sina bästa år bakom sig. Vinner han den får han antagligen möta Shane Van Boening. Men det vore roligare om han får möta sin gamla goda vän Charlie Williams. Såhär lät det på fyllan för ett tag sedan.
- Setup ut the fucking match. I want to play for $50,000

1 kommentar:

Anonym sa...

Gick tyvärr orm för Krukan mot Parica, 9-11. Jaså, hade du tänkt smyga resultatet? Sorry! Inte meningen!

/Pal